5 tips die ervoor zorgen dat je online datingprofiel in het oog springt

25. Jun 2021

5 tips die ervoor zorgen dat je online datingprofiel in het oog springt

Een derde van de Belgische huishoudens bestaat uit alleenstaanden* waarbij elke dag honderden mensen via online dating op zoek gaan naar hun perfecte match. Als jij een van die singles bent die online op zoek is naar liefde, vraag je je misschien wel af “hoe zorg ik ervoor dat iemand zich aangetrokken voelt tot mij op basis van mijn profiel”? En hoe laat je nu precies de beste eerste indruk achter wanneer je begint te spreken met iemand?

Het is eerst en vooral belangrijk om ervoor te zorgen dat je eerlijk bent en dat je profiel enkele originele weetjes bevat over jezelf zodat je gesprekspartner hier meteen op kan inspelen. Zo merk je ook snel op of je gesprekspartner aandacht naar je profiel heeft gekeken en oprechte interesse vertoont.

Meetic’s geavanceerde online dating coach Lara geeft enkele tips om ervoor te zorgen dat je online datingprofiel opvalt tussen al die andere profielen, waardoor je meer kans maakt op het vinden van jouw perfecte match:

1. Werk aan je profiel terwijl je in een happy mood bent. Zet je favoriete muziek op en beeld je terwijl in dat je met iemand waartoe je je aangetrokken voelt aan het praten bent in een bar of cafe. Houd je zinnen kort, vrolijk en positief. Hierdoor creëer je een vlotte tekst die makkelijk en fijn leest.

2. Zorg ervoor dat je aan toekomstige mogelijke matches laat weten wat je je hobby’s en  interesses zijn en plaats deze zeker in je profiel, zodat deze persoon zich alvast kan voorstellen wat jullie samen zouden kunnen doen, zo geef je hem/haar/hun inspiratie voor jullie toekomstige date.

3. Maak van je online datingprofiel geen boodschappenlijstje. Wanneer een single een enorme lijst voorgeschoteld krijgt met verwachte eigenschappen in een toekomstige partner dan kunnen ze wel eens afgeschrikt worden omdat de eerste gesprekken eerder aanvoelen als een sollicitatiegesprek in plaats van een kennismaking.

4. Om ervoor te zorgen dat je profiel veel waardevolle reacties krijgt zorg je er best voor om gebruik te maken van (minstens) drie verschillende foto’s op je profiel. Eén foto ten voeten uit, één glimlachende close-up foto, en één foto waarop je bijvoorbeeld bezig bent met een interessante activiteit, zoals het beoefenen van een van je hobby’s. Huisdieren werken altijd!

Relatietherapeute, klinisch seksuologe, psychologe en Meetic-experte Chloé De Bie deelt ook haar ultieme tip: “Zorg ervoor dat je het positief houdt in je profiel. Vermeld niet wat je niet wilt terugvinden in een toekomstige partner, maar heb het liever over wat je wel wilt en zoekt. Zo kan je het hebben over hoe avontuurlijk je bijvoorbeeld bent, maar ook graag kinderen wenst in de toekomst. Liever geen roker daten? Dan kan je best spreken over hoe je een voorkeur hebt voor niet-rokers. Zo hou je de boodschap steeds positief.

Online dating coach Lara is “het hart van de Meetic-ervaring”

Online dating coach Lara werd in 2016 in eerste instantie gecreëerd als chatbot-test op Facebook Messenger. Vanaf het begin was het een enorm succes want Meetic.com trekt sinds de komst van Lara namelijk 30% meer nieuwe bezoekers aan. Hierna ging men verder met de ontwikkeling: eerst hielp Lara vooral bij het registratieproces en kon je bij haar terecht voor vragen die bedoeld waren voor de klantendienst. De volgende stap was dat Lara profielen ging voorstellen die matchen met de voorkeuren van de singles waarbij ze ook meteen dating tips meegaf.

Hierna positioneerde Meetic Lara als virtuele datingcoach op de website zelf, wat haar tot op de dag van vandaag onderdeel maakt van de Meetic-ervaring. Ze begeleidt de gebruikers tijdens hun online dating ervaring. Huidige cijfers geven aan dat naar schatting één op de drie Meetic members maandelijks gebruikt maakt van de hulp van Lara.

Dating coach lara is enorm belangrijk voor Meetic vertelde chatbot productmanager Elisabeth Mouchy vorige maand aan MT Magazine: “Het verbeteren van onze registration rate is enorm cruciaal voor ons want de aard van onze activiteit impliceert natuurlijk dat er veel bezoekers vertrekken: eens iemand een romantische partner heeft gevonden, is hij of zij weg”. Lara die blijft innoveren is dus van groot belang.

*Statistieken afkomstig van statbel.fgov.be

_________________________________________________________________________________

Noot voor redactie, niet voor publicatie

Neem voor meer informatie of vragen contact op met: Coopr | meetic@coopr.be. Download de beschikbare beelden hier. Alle persberichten zijn terug te vinden via deze link.

Over Meetic

Meetic werd opgericht in 2001. Dankzij Meetic vonden al 8 miljoen singles de liefde in Europa (Research Now, 2018) en biedt members de beste & meeste functionaliteiten om singles te ontmoeten, van geavanceerd zoeken met de uitgebreide Meetic App tot het ontmoeten van singles via de Video Chat. Meetic.be is onderdeel van Meetic Group, een internetbedrijf van IAC/InterActiveCorp dat internationaal beursgenoteerd is (Nasdaq: IACI). Kijk voor meer informatie op nl.meetic.be