Nieuwe merkcampagne “Start Something Real” brengt ode aan bijzondere date momenten

28. Dec 2021

Antwerpen, 28 december 2020 – Afgelopen zaterdag, op tweede kerstdag, gaf Meetic het startsein voor het vervolg van de ‘Start Something Real’ campagne. Meetic lanceert de nieuwe campagne bewust een dag voor aanvang van hét piekseizoen van online dating. Al van bij de allereerste ‘Start Something Real’ campagne viert Meetic de betrokkenheid, realiteit en authenticiteit in de datingscene. De campagne wordt in Europa al voor het derde jaar op rij succesvol uitgerold. In deze nieuwe campagne staat het begin van de relatie centraal: van de eerste chat op de app tot de allereerste date. Verhalen die Meetic graag viert en in de kijker zet.

Twee verhalen worden één

Voor deze nieuwe campagne ging Meetic een samenwerking aan met Marcel Agency. Er wordt op een creatieve manier gebruikgemaakt van een ‘split screen’. We krijgen twee afzonderlijke mensen te zien, elk in hun eigen omgeving, die door middel van specifieke kleurenpaletten bij elkaar worden gebracht. We zien de jonge koppels genieten van hun allereerste momenten samen.

Er worden 8 verschillende formats ontwikkeld die wordt uitgezonden in 8 verschillende landen, waaronder België:

• een 60 seconden film – een ware ode aan singles om hen eraan te doen herinneren dat elk verhaal  bij hen begint;
  • drie 20 seconden films – waarbij we telkens het prille begin van die eerste ontmoetingen zien;
  • en vier 10 seconden films – waarbij er wordt gefocust op de features die Meetic aanbiedt.

Deze nieuwe campagne, die de inzet van singles op Meetic viert, is nog belangrijker in een jaar waarin de behoefte aan verbondenheid en liefde essentieel is geweest. Meer dan acht miljoen koppels zijn gevormd op Meetic en we willen mensen eraan doen herinneren dat elk echt liefdesverhaal start met twee oprechte singles die een eerste stap zetten.” Jérôme Rivière, VP Brand & Consumer Meetic Group.

De campagne wordt uitgerold in België, Frankrijk, het VK, Italië, Nederland, Spanje, Zweden en Noorwegen. Het is een 360°-campagne die wordt uitgezonden op tv, radio, sociaal en digitaal.

CEO Match Group EMEA & APAC: Alexandre LUBOT
CEO Meetic Group: Matthieu JACQUIER
CMO: Céline BOUDIERE
Brand & Consumers VP: Jérôme RIVIERE
Business Lines VPs: Héloïse DES MONSTIERS, Joanna PONS
Global Brand & Marketing Manager: Anthony SOLAIRE
Senior Marketing Managers: Roelijne PETERS
Global Content & Design Manager: Clara LESAULNIER
Global Communication Manager: Stephane-Laure BERNELIN
Reclamebureau: MARCEL
Creatie: Anne DE MAUPEOU
Copywriter: Francesca VITELLO
Strategische planning: Léoda ESTEVE
Director: Truman & Cooper
DOP: Benoit SOLER
Producer : Valentine Gomes FERENCZI
Post-production: Firm
Sound Production: Schmooze
PR: Coopr

_________________________________________________________________________________

Noot voor redactie, niet voor publicatie

Neem voor meer informatie contact op met: Coopr | Naomi Vangestel E: naomi@coopr.be +32 499 43 69 90

Over Meetic

Meetic werd opgericht in 2001. Dankzij Meetic vonden al 8 miljoen singles de liefde in Europa (Research Now, 2018) en biedt members de beste & meeste functionaliteiten om singles te ontmoeten, van geavanceerd zoeken met de uitgebreide Meetic App tot het ontmoeten van singles via de Video Chat. Meetic.be is onderdeel van Meetic Group, een internetbedrijf van IAC/InterActiveCorp dat internationaal beursgenoteerd is (Nasdaq: IACI). Kijk voor meer informatie op nl.meetic.be.