Lexa

70% van de singles gaat in 2018 op zoek naar de ware

27. dec. 2017

Dating hoogseizoen van start op 27 december

Amsterdam, 27 december 2017 – Nieuw jaar, nieuwe kansen! Dat lijken de meeste singles na de Kerst te denken. Datingservice Lexa.nl ziet vanaf 27 december namelijk een forse stijging van activiteiten en inschrijvingen op het platform, welke op de eerste zondag van januari (7 januari) tot een hoogtepunt komt: Peak Day. En dat is niet zo gek als je bedenkt dat ruim 7 op de 10 singles er naar uitkijkt om zijn of haar ware te ontmoeten in 2018, zo blijkt uit onderzoek van Lexa.nl*. Goed nieuws dus voor singles die online een date zoeken. En sinds kort staat Lara (chatbot) klaar om alle Members een handje helpen bij het vinden van een leuke date.

Ruim de meerderheid (70%) van de singles hoopt iemand aan de haak te slaan het komende jaar. En de meeste van hen nemen dit ook serieus, want maar liefst 57% hoopt iemand tegen te komen met wie ze oud worden. De mannen laten het vinden van hun soulmate niet zomaar aan het toeval over, ruim één op de vijf (23%) gaat hier zeer actief werk van maken het komende jaar. Bij de dames is er meer geloof in het lot, van hen is slechts 12% van plan actief op zoek te gaan naar een match. Eén op de vier singles heeft het voornemen niet te gaan daten het komende jaar.

Online is the place to be
Dat daten zich steeds meer naar de online wereld heeft bewogen mag een verrassing zijn. Echter is het dit jaar wel voor het eerst dat de meeste singles geloven online de meeste kans te hebben om de ware tegen te komen:

1) Online – datingservices (44%)

2) Tijdens uitgaan (39%)

3) Via vrienden en kennissen (38%)

4) Toevallige ontmoeting (30%)

5) Via de studie of werk (30%)

Op 7 januari gaan singles massaal op zoek
Met de goede voornemens in het vooruitzicht gaan singles vanaf 27 december al langzaam aan op zoek naar een liefde. In januari maken de singles massaal werk  van hun goede voornemen. Vooral in het eerste weekend van januari beleeft Lexa.nl jaarlijks een forse stijging in het aantal inschrijvingen en activiteiten op haar platform. Afgelopen januari zag de datingservice vier keer zoveel inschrijvingen van singles in vergelijking met andere maanden, maar ook worden er twee keer zoveel activiteiten gemeten (zoals berichtjes en flirts) op de datingservice. Ook dit jaar verwacht Lexa.nl weer een sterke toename van de activiteiten in januari.

Nog makkelijker een date vinden dankzij Lara Bot
Vanaf nu kunnen Members van Lexa.nl de hulp inroepen van Lara Bot in hun zoektocht naar een leuke date. Lara Bot is een chatbot die Members op een natuurlijke manier kan aanspreken en helpen. Zo helpt ze door middel van open vragen, Members om hun Lexa account te creëren. Daarnaast dient Lara Bot ook als customer care, ze verschijnt ze als pop-up als Members bijvoorbeeld moeilijkheden ondervinden bij het inloggen of registreren. Uiteindelijk helpt de chatbot van Lexa.nl Members ook om hun ideale date te vinden door suggesties te doen voor een potentiële match. Lara is gemakkelijk in gebruik, bij de smartphone app hoeft men alleen met de telefoon te schudden en ze verschijnt in beeld. Ook kan een Member ervoor kiezen om of te schrijven of tegen haar te praten, dankzij spraakherkenning.

*Love Geist is een jaarlijks Europees onderzoek over singles en dating. Het onderzoek is, in opdracht van Lexa.nl, uitgevoerd door TNS en liep van 26 oktober tot 7 november 2017. In totaal hebben 9.610 respondenten tussen de 18 en 65 jaar uit 7 Europese landen (Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Nederland, Zweden, Italië en Spanje) meegedaan aan dit onderzoek. 1000 singles werden in Nederland geïnterviewd. Het begrip single werd voor dit onderzoek als volgt gedefinieerd: mensen zonder een vaste relatie, ongeacht hun burgerlijke staat. Tijdens de analyse zijn de data zorgvuldig gemeten om de samenstelling van het aantal singles per land, leeftijd en geslacht vast te stellen. Bij de berekening van statistieken op Europees niveau zijn de grootte en samenstelling van de bevolking per land meegenomen.

Over Lexa Lexa is opgericht in 2002, is een marktleider op het gebied van online daten in Nederland, biedt een breed scala aan functies en service. Via de Lexa App , Live -en audio functies en Lexa IRL events, via Lexa hebben singles alle verschillende mogelijkheden om singles te ontmoeten die klaar zijn voor een écht liefdesverhaal. Door technologische innovatie, efficientie, support (tijdens LiveCoaching sessies) en Customer Care service te combineren, Lexa biedt altijd nieuwe services die zijn ontworpen om mensen te helpen om de vonk over te laten slaan.

Lexa is onderdeel van Meetic, dat onderdeel uitmaakt van Match Group, een toonaangevende leverancier van digitale technologieën die zijn ontworpen om mensen te helpen betekenisvolle verbindingen te maken. Kijk voor meer informatie op www.lexa.nl.