Lexa

Europees onderzoek: Nederlandse singles blijven tijdens de zomer het vaakst thuis

6. jul. 2018

Lexa.nl lanceert op Internationale Zoendag dé online gids met de beste Europese date hotspots voor een summer of love

6 juli 2018, Amsterdam – Single en nog in dubio wat te doen tijdens je welverdiende zomervakantie? Je bent niet de enige, blijkt uit onderzoek* van datingservice Lexa.nl onder bijna 10.000 Europese singles. Nederlandse singles spannen daarbij de kroon: ruim 4 op de 10 (43%) ging vorige zomer helemaal niet op vakantie. Kortom, tijd voor actie! Lexa.nl helpt de Nederlandse single een handje en lanceert vandaag, op Internationale Zoendag, dé Dating Map. Deze online gids bevat de beste Europese hotspots om leuke mensen te ontmoeten, en misschien zelfs een nieuwe vlam.

Liefde kent geen grenzen
Bijna de helft (46%) van de Nederlandse singles heeft al ooit een summer romance gehad. 85% van hen gelooft zelfs dat deze zomerdate ook wel eens de ware zou kunnen zijn. En uit welk land komen volgens Nederlandse singles de beste lovers? Daar zijn de meningen over verdeeld. Bij mannen zijn zomerliefdes uit Spanje, Duitsland en Zweden favoriet. De vrouwelijke single danst het liefst de flamenco met een temperamentvolle Spanjaard of eet een verse gelato met een Italiaanse lover.

Lexa’s Dating Map: jouw bucketlist voor deze zomer
Nederlandse singles blijken in tegenstelling tot rest van Europa veel vaker thuis te blijven tijdens de zomer. Dat terwijl ruim 9 op de 10 (93%) aangeeft dat zij thuisblijven niet de plek vinden om een leuke date te vinden. Maar wat is dan wel de ideale plek om leuke mensen te ontmoeten? Dit zijn volgens de Nederlandse singles de places-to-be om een leuke date te vinden tijdens de zomer:

1. Single (parent) vakantie – 42%
2. Strandvakantie – 41%
3. Georganiseerde groepsvakantie – 39%
4. Citytrip naar buitenlandse hoofdstad – 30%
5. All inclusive vakantie – 26%

Paris, move over..
Hoewel de Nederlandse mannelijke singles Parijs als beste stad voor een eerste date bestempelen, willen vrouwen iets originelers dan een romantisch diner voor twee met uitzicht op de Eiffeltoren. Uit het onderzoek blijkt dat zij eerder warmlopen voor een first date in Rome of Londen. Parijs moet genoegen nemen met een plaats 3 op de verlanglijst van de single ladies. De beste date hotspots voor een zinderende zomer in Rome, Londen of Parijs vind je op thedatingmap.nl.

*Love Geist is een jaarlijks Europees onderzoek over singles en dating. Het onderzoek is, in opdracht van Lexa.nl, uitgevoerd door TNS en liep van 26 oktober tot 17 november 2016. In totaal hebben 9.610 respondenten tussen de 18 en 65 jaar uit 7 Europese landen (Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Nederland, Denemarken, Italië en Spanje) meegedaan aan dit onderzoek. 1000 singles werden in Nederland geïnterviewd. Het begrip single werd voor dit onderzoek als volgt gedefinieerd: mensen zonder een vaste relatie, ongeacht hun burgerlijke staat. Tijdens de analyse zijn de data zorgvuldig gemeten om de samenstelling van het aantal singles per land, leeftijd en geslacht vast te stellen. Bij de berekening van statistieken op Europees niveau zijn de grootte en samenstelling van de bevolking per land meegenomen.

Over Lexa Lexa is opgericht in 2002, is een marktleider op het gebied van online daten in Nederland, biedt een breed scala aan functies en service. Via de Lexa App , Live -en audio functies en Lexa IRL events, via Lexa hebben singles alle verschillende mogelijkheden om singles te ontmoeten die klaar zijn voor een écht liefdesverhaal. Door technologische innovatie, efficientie, support (tijdens LiveCoaching sessies) en Customer Care service te combineren, Lexa biedt altijd nieuwe services die zijn ontworpen om mensen te helpen om de vonk over te laten slaan.

Lexa is onderdeel van Meetic, dat onderdeel uitmaakt van Match Group, een toonaangevende leverancier van digitale technologieën die zijn ontworpen om mensen te helpen betekenisvolle verbindingen te maken. Kijk voor meer informatie op www.lexa.nl.