Lexa

Ideale partner bestaat wél

30. okt. 2014

Bedprestaties

De soepele dansmoves van de Spanjaarden vallen bij menigeen in de smaak (61%). Net zoals de gezonde leefstijl van de Zweden (23%), de financiële zekerheid van Duitsers (30%) en de humor van Britten (31%). Nederlandse mannen en vrouwen blijken het over vrijwel alle kwaliteiten van de ideale partner eens te zijn. Het enige punt waar mannen en vrouwen over van mening verschillen is de bedprestaties. Vrouwen geven de voorkeur aan een Italiaanse lover, mannen liggen naast Italiaanse dames ook heel graag met een Spaanse schone tussen de lakens. Opvallend is dat Noorse mannen en vrouwen bijna niet genoemd worden. ‘Dat kan betekenen dat Noren geen bijzondere kwaliteiten hebben óf dat er meer gedatet moet worden met onze buren uit het hoge noorden’, aldus Stefan van den Berg, algemeen directeur Lexa.nl.

Dramatische dansers

Alles bij elkaar opgeteld komen Italiaanse mannen én vrouwen het meest in de richting van de ideale partner. Zij kunnen het best koken (35%), verleiden (39%), zien er het aantrekkelijkst uit (40%) en zijn volgens vrouwen dus het best in bed. Nederlanders waarderen andere Nederlanders met name om de ‘open minded’ houding (58%), trouw en eerlijkheid (55%), intelligentie (54%) en humor (53%). Maar de ideale man of vrouw zijn we nog niet. Er valt namelijk ook nog wel iets te verbeteren. Volgens de Europese deelnemers van het onderzoek zijn Nederlandse lovers niet zo romantisch, middelmatige kokers en dramatische dansers…

Over Lexa Lexa.nl, opgericht in 2002, is erkend als de datingservice die de beste service biedt (TNS, 2018) en tevens marktleider binnen de Nederlandse datingbranche. Dankzij Lexa kent 1 op de 5 mensen een Lexa koppel  324.000 singles de liefde (Dynata, juli 2021) en biedt members de beste en meeste functionaliteiten om singles te ontmoeten, van geavanceerd zoeken met de uitgebreide Lexa App tot het ontmoeten van singles op één van de Lexa Events. Lexa.nl is onderdeel van Meetic Group, een internetbedrijf van IAC/InterActiveCorp dat internationaal beursgenoteerd is (Nasdaq: IACI). Kijk voor meer informatie op www.lexa.nl.