Lexa

Januari is dé maand om te daten

28. dec. 2015

Een op zeven singles hoopt op een relatie in 2016

Amsterdam, 28 december 2015 – De meeste mensen brengen de feestdagen graag door met een partner. Traditiegetrouw is januari dan ook het startschot van het nieuwe datingseizoen. Dat was afgelopen jaren ook goed te zien aan de stijging van het bezoek en nieuwe inschrijvingen op Lexa, dat op piekdagen zelfs verdrievoudigde. Ook dit jaar voorspelt datingservice Lexa dan ook een forse stijging in deze periode. De kriebels bij de singels beginnen op de tweede kerstdag en houden onverminderd aan in januari. Het vinden van een relatie is voor veel singles dan ook een belangrijk goed voornemen. Maar liefst 70% procent van singles hoopt komend jaar een relatie te krijgen.

Drukte op eerste zondag van het nieuw jaar
De afgelopen drie jaar spande de eerste zondag van het nieuwe jaar altijd de kroon voor online daters. Op de website en app van datingservice Lexa was het erg druk, het bezoek steeg en meer mensen sloten een membership af. Ook dit jaar verwacht Lexa dat singles zich weer gaan roeren in januari. Zondag 3 januari moet volgens Lexa wederom het hoogtepunt worden. Er zijn dan aanzienlijk meer singles actief, in deze periode worden bijvoorbeeld ook twee keer zoveel digitale flirts, ook wel winks genoemd verstuurd. Uit een onderzoek naar goede voornemens van Lexa komt naar voren dat veel singles hopen een relatie te krijgen in het nieuwe jaar en daar veel voor over hebben.

Emiel Spies: “Het nieuwe jaar biedt nieuwe kansen. Juist voor singles. Want januari is dé maand om jezelf als single op de kaart te zetten en leuke matches te scoren. Uit onze cijfers blijkt dat er meer mensen actief op zoek zijn en vanwege de jaarwisseling zien singles ook meer mogelijkheden. Om je kansen te verhogen kun je bijvoorbeeld eens kijken naar je profielfoto en je persoonlijke omschrijving. Soms is een kleine aanpassing al genoeg om iemand te verleiden. Dicht bij jezelf blijven is natuurlijk het allerbelangrijkste en wat ons betreft kunnen singles het nieuwe jaar met vertrouwen tegemoet zien,” aldus Emiel Spies van Lexa.

Wat hebben singles over voor een date?
De stijging van het aantal online daters blijkt ook uit de vurige wens van veel singles op een relatie in het nieuwe jaar. Uit onderzoek* van Lexa naar goede voornemens blijkt dat 70% van de single Nederlanders komend jaar een relatie hoopt te krijgen. Om die relatie te krijgen zijn de singles bereid veel op te geven. Zo is 32% bereid een half jaar chocolade op te geven, 22% social media in de ban te doen en 20% een kroegavond met vrienden aan zich voorbij zou laten gaan. Het laten varen van vakanties en leven zonder mobiele telefoon is voor de meesten een groter offer. Het meest opmerkelijke feitje is dat 45% van de Europese singles bereid is een half jaar lang elk weekend om 4 uur ’s nachts op te staan als ze daar hun ideale partner mee zouden kunnen vinden. Dit staat bij de Duitsers (35%) en Zweden (15%) een stuk minder hoog op hun prioriteitenlijstje.

* Onderzoek: new years resolutions werd gehouden onder 3176 Meetic leden in Europa (NL, FR, DUI, IT, SW) in de leeftijdscategorie 18+ van 15 tot 20 september 2015.

– EINDE PERSBERICHT-

Over Lexa Lexa is opgericht in 2002, is een marktleider op het gebied van online daten in Nederland, biedt een breed scala aan functies en service. Via de Lexa App , Live -en audio functies en Lexa IRL events, via Lexa hebben singles alle verschillende mogelijkheden om singles te ontmoeten die klaar zijn voor een écht liefdesverhaal. Door technologische innovatie, efficientie, support (tijdens LiveCoaching sessies) en Customer Care service te combineren, Lexa biedt altijd nieuwe services die zijn ontworpen om mensen te helpen om de vonk over te laten slaan.

Lexa is onderdeel van Meetic, dat onderdeel uitmaakt van Match Group, een toonaangevende leverancier van digitale technologieën die zijn ontworpen om mensen te helpen betekenisvolle verbindingen te maken. Kijk voor meer informatie op www.lexa.nl.