Lexa

Kwart Nederlanders heeft wel eens seks gehad op eerste date

17. sep. 2015

Voor mannen is het gewoon seks, voor vrouwen ligt het ingewikkelder

Na een leuke, eerste date mee naar huis om de nacht samen door te brengen? Wat vindt de hedendaagse single daar eigenlijk van? Het LoveGeist onderzoek van Lexa.nl, uitgevoerd door TNS onder 1501 Nederlandse singles, laat zien dat 26% van de Nederlandse singles onder de 35 jaar zich wel eens heeft laten verleiden tot een spannende nacht na de eerste date.

Dit zijn vooralsnog geen hoge cijfers; geen seks op de eerste date lijkt nog steeds de norm. Hoewel een kwart van de altijd zo ruimdenkende Nederlanders aangeeft wel eens in bed te zijn gedoken na een eerste date, wacht 77% procent van de singles onder de 35 liever tot na drie dates of meer.

Vrouwen lijken minder gecharmeerd van seks op de eerste date, gezien het duidelijke meningsverschil tussen mannen en vrouwen. Meer dan de helft van de mannelijke singles heeft hier geen moeite mee. Mannen vinden dat seks hen dichterbij elkaar brengt en belangrijk is in een relatie. Sommige mannelijke singles gaven aan dat seks gewoonweg seks is. Vrouwen zijn eerder bang dat het de kans op een lange relatie verandert, bijvoorbeeld doordat een man na de seks geen respect of interesse meer heeft.

Het overgrote deel van de Nederlandse singles onder de 35 bereidt zich toch voor op een wilde nacht wanneer een eerste date op de planning staat. Zo geeft bijna de helft van de singles aan zich te ontharen en condooms mee te nemen. En als je dan toch hoog inzet, waarom geen mooie lingerie, extra tandenborstel of ondergoed mee? Je weet immers maar nooit.

Over Lexa Lexa.nl, opgericht in 2002, is erkend als de datingservice die de beste service biedt (TNS, 2018) en tevens marktleider binnen de Nederlandse datingbranche. Dankzij Lexa kent 1 op de 5 mensen een Lexa koppel  324.000 singles de liefde (Dynata, juli 2021) en biedt members de beste en meeste functionaliteiten om singles te ontmoeten, van geavanceerd zoeken met de uitgebreide Lexa App tot het ontmoeten van singles op één van de Lexa Events. Lexa.nl is onderdeel van Meetic Group, een internetbedrijf van IAC/InterActiveCorp dat internationaal beursgenoteerd is (Nasdaq: IACI). Kijk voor meer informatie op www.lexa.nl.