Lexa

Een kwart van de singles zou vakantieliefde achterna reizen – Spaanse lover scoort het hoogst

26. jul. 2016

Amsterdam, 26 juli 2016 – Eén op de vier singles zou voor de liefde alles achterlaten. Dat blijkt uit onderzoek van datingservice Lexa.nl, waarvoor zo’n 1.000 singles werden ondervraagd. De meeste singles reizen hun vakantieliefde alleen achterna als het om hun droomvrouw of -man gaat. Ongeveer de helft van alle singles heeft weleens een vakantieliefde gehad. Daarvan zegt 39 procent dat hun vakantieliefde slechts van korte duur was. Voor 11 procent was het de beste tijd uit hun leven.

“In de zomer en op vakantie ben je meestal vrolijk en ontspannen en met zo’n positieve uitstraling ben je aantrekkelijk voor anderen. De zomer is dan ook het uitgelezen moment om je nieuwe vlam tegen het lijf te lopen. Maak hier ook online gebruik van door je profielfoto een lekkere zomerse update te geven”, zegt Emiel Spies van Lexa.nl.

Uit het onderzoek van Lexa.nl blijkt dat 1 op de 5 singles deze zomer op een vakantieliefde hoopt. Hiervan hoopt 14 procent deze zomer zijn of haar droomman/-vrouw te ontmoeten, terwijl 6 procent hoopt dat het niet bij een zomerliefde blijft. Slechts 16 procent wil het liefst de hele zomer single blijven.

De meeste singles geloven overigens niet in vakantieliefde. Een ruime meerderheid (64%) heeft geen zin in al dat gedoe en vindt liever iemand in Nederland. Bijna de helft van de daters prefereert bovendien een vakantieliefde van eigen bodem boven een exotische. Van de omringende landen scoort de Spaanse lover het hoogst.

Nederland 46%
Spanje 17%
Italië 8%
Frankrijk 6%
Griekenland 5%
Duitsland 5%
Engeland 5%
Portugal 4%
Turkije 3%
België 2%

Ideale vakantieliefde – bron Lexa.nl

EINDE PERSBERICHT

Over Lexa Lexa.nl, opgericht in 2002, is erkend als de datingservice die de beste service biedt (TNS, 2018) en tevens marktleider binnen de Nederlandse datingbranche. Dankzij Lexa kent 1 op de 5 mensen een Lexa koppel  324.000 singles de liefde (Dynata, juli 2021) en biedt members de beste en meeste functionaliteiten om singles te ontmoeten, van geavanceerd zoeken met de uitgebreide Lexa App tot het ontmoeten van singles op één van de Lexa Events. Lexa.nl is onderdeel van Meetic Group, een internetbedrijf van IAC/InterActiveCorp dat internationaal beursgenoteerd is (Nasdaq: IACI). Kijk voor meer informatie op www.lexa.nl.