Lexa

Lexa.nl introduceert daten via smartwatch

4. dec. 2014

Wat kun je met deze Lexa app voor smartwatches?

Ontvangen en beantwoorden van berichten

Nieuwe activiteit op je profiel wordt direct gemeld op jouw smartwatch, denk aan een nieuw push-bericht, als je door een andere member wordt ‘gewinked’ of als favoriet wordt toegevoegd. Om te kunnen antwoorden hoef je alleen een ‘swipe’ te geven om een binnenkomend bericht te lezen en via de stem gestuurde functionaliteit kun je ook direct antwoorden.

Potentiële dates zoeken en mee in contact komen

Gebruikers van de Lexa app voor smartwatches, kunnen met een simpele beweging op de smartwatch eenvoudig online profielen bekijken en direct contact zoeken met een leuke date. Je  hoeft dus niets te missen.

Ontwikkeling

Deze nieuwe app is ontwikkeld door Lexa’s hoofdkantoor in Parijs. De vriendelijk vormgegeven app is speciaal ontwikkeld om snel en vooral gemakkelijk toegang te krijgen tot de profielen. Haar strakke design wordt foto gestuurd en navigeren is eenvoudig middels veegbewegingen en stem aansturing. Als een gebruiker een groter scherm wenst kan hij eenvoudig wisselen tussen smartwatch en Android telefoon. Berichten en interacties verschijnen dan ook op hun telefoon door eenvoudig een knop aan te raken.

CITATEN

“Dit was een erg leuk project waarin ons mobiele team in samenwerking met Google in korte tijd veel heeft bereikt. Deze zogenaamde Android wearable app is een eerste zichtbare stap om het populaire online daten te integreren met de meest recente ontwikkelingen in draagbare technologie. Wij verwachten dat deze draagbare technologie in de toekomst een steeds grotere rol gaat spelen bij dating services. ” – Algemeen directeur Lexa Nederland, Stefan van den Berg

Over Lexa Lexa is opgericht in 2002, is een marktleider op het gebied van online daten in Nederland, biedt een breed scala aan functies en service. Via de Lexa App , Live -en audio functies en Lexa IRL events, via Lexa hebben singles alle verschillende mogelijkheden om singles te ontmoeten die klaar zijn voor een écht liefdesverhaal. Door technologische innovatie, efficientie, support (tijdens LiveCoaching sessies) en Customer Care service te combineren, Lexa biedt altijd nieuwe services die zijn ontworpen om mensen te helpen om de vonk over te laten slaan.

Lexa is onderdeel van Meetic, dat onderdeel uitmaakt van Match Group, een toonaangevende leverancier van digitale technologieën die zijn ontworpen om mensen te helpen betekenisvolle verbindingen te maken. Kijk voor meer informatie op www.lexa.nl.