Lexa

Mannen zeggen eerder ‘ik hou van je’

14. apr. 2016

Amsterdam, 11 februari – Het uitspreken van de vier woorden der liefde is nog niet zo eenvoudig. Uit onderzoek van datingservice Lexa.nl blijkt dat bijna 40% van de singles pas na één tot drie maanden de woorden ‘ik hou van je’ uit durft te spreken. Uit eerder onderzoek van Lexa.nl bleek dat men een stuk minder lang wacht met het uitvoeren van lichamelijke handelingen met een potentiële partner.

Uit het onderzoek van Lexa.nl blijkt dat mannen sneller in katzwijm vallen dan vrouwen; maar liefst een kwart van de single mannen spreekt al binnen één week de liefde uit voor hun partner, tegenover slechts zeven procent van de vrouwen. En de meeste vrouwen wachten minimaal een maand met het zeggen van ‘ik hou van je’, terwijl de meeste mannen dit al binnen een maand durven te zeggen. Tussen de één en drie maanden daten is volgens de respondenten hét moment om de verkering als serieus te bestempelen (44%). Een tiende van de ondervraagden wacht maar liefst een jaar af.

“Mannen zeggen eerder ‘ik hou van je’ dan vrouwen. Dat is toch best opvallend. Zo blijkt maar weer dat daten geen regels kent. Ga op je eigen gevoel af, maar wacht niet te lang met het uitspreken van je gevoelens. Want met een beetje lef en vertrouwen vind je misschien wel jouw match”, zegt Emiel Spies van datingservice Lexa.nl.

Over Lexa Lexa.nl, opgericht in 2002, is erkend als de datingservice die de beste service biedt (TNS, 2018) en tevens marktleider binnen de Nederlandse datingbranche. Dankzij Lexa kent 1 op de 5 mensen een Lexa koppel  324.000 singles de liefde (Dynata, juli 2021) en biedt members de beste en meeste functionaliteiten om singles te ontmoeten, van geavanceerd zoeken met de uitgebreide Lexa App tot het ontmoeten van singles op één van de Lexa Events. Lexa.nl is onderdeel van Meetic Group, een internetbedrijf van IAC/InterActiveCorp dat internationaal beursgenoteerd is (Nasdaq: IACI). Kijk voor meer informatie op www.lexa.nl.