Lexa

Meeste singles vinden feestmaand confronterend

15. dec. 2016

Waylon of Geraldine Kemper populair voor een kerstontbijtje

Amsterdam, 15 december 2016 – Geen partner tijdens de feestdagen? Dat is behoorlijk saai volgens single Nederland. Ruim 60% zou de decembermaand leuker vinden mét partner. Zo’n 10% vindt er tijdens Kerst zelfs niks aan zonder partner. Niet zo gek dus, dat bijna de helft van de singles aangeeft tijdens de feestmaand meer geconfronteerd te worden met het feit dat ze geen partner hebben. Dit in vergelijking met de rest van het jaar. Met de feestdagen voor de deur en het groeiend aantal singles in ons land onderzocht Lexa.nl* hoe singles de feestdagen ingaan.

‘Je bent zo leuk, waarom ben je nou nog steeds single?’
Vrouwen vinden het vooral saai om het nieuwe jaar zonder partner in te luiden (22%). Bij mannen gaat de liefde door de maag, daar geven de meesten aan juist met Kerst een partner te missen (18%). Toch geeft een derde van de singles aan het heerlijk te vinden om single te zijn tijdens de feestdagen. Vrouwen (32,2%) genieten daar nog iets meer van dan mannen (25,7%). En mocht je een single in je omgeving nog een hart onder de riem willen steken tijdens de feestdagen? Dan is het handig om de vraag:“Je bent zo leuk, waarom ben je nou nog steeds single?” achterwege te laten. Deze vraag is door single Nederland namelijk bestempeld als de meest irritante uitspraak (41,9%) van de feestmaand.

Kerstontbijtje met…
Een lekker kerstontbijt gaat er altijd wel in, maar het is extra smakelijk met mooi gezelschap. Als de mannen mogen kiezen, dan laten ze het liefst Geraldine Kemper ‘s ochtends aanschuiven. Ook Eva Jinek en Kim Feenstra zijn een graag geziene gast bij het ontbijt. De single dames zitten het liefst aan de ontbijttafel met Waylon. Maar Dave Roelvink en Mark Rutte zijn ook meer dan welkom om een kerststolletje te komen eten.

EINDE PERSBERICHT

*Het onderzoek werd in november 2016 in opdracht van Lexa.nl representatief uitgevoerd door Kien Onderzoek onder 1.024 18+ Nederlandse singles.

Over Lexa Lexa is opgericht in 2002, is een marktleider op het gebied van online daten in Nederland, biedt een breed scala aan functies en service. Via de Lexa App , Live -en audio functies en Lexa IRL events, via Lexa hebben singles alle verschillende mogelijkheden om singles te ontmoeten die klaar zijn voor een écht liefdesverhaal. Door technologische innovatie, efficientie, support (tijdens LiveCoaching sessies) en Customer Care service te combineren, Lexa biedt altijd nieuwe services die zijn ontworpen om mensen te helpen om de vonk over te laten slaan.

Lexa is onderdeel van Meetic, dat onderdeel uitmaakt van Match Group, een toonaangevende leverancier van digitale technologieën die zijn ontworpen om mensen te helpen betekenisvolle verbindingen te maken. Kijk voor meer informatie op www.lexa.nl.