Lexa

Nederlanders vinden drankje na date onschuldig

17. apr. 2015

Laatste drankje is manier om gesprek voort te zetten

Na een leuke date krijg je een uitnodiging om thuis nog een laatste drankje te drinken. Wil jouw date onschuldig wat drinken of heeft hij of zij andere plannen? Het LoveGeist onderzoek van Lexa.nl wijst uit dat meer dan de helft van de Nederlandse singles een date mee naar huis vraagt om langer met elkaar te kunnen praten. Waarom niet de date verlengen als het gezellig is? Vooralsnog denkt ook een groot deel van de singles dat de uitnodiging om seks draait. Het welbekende kopje thee na een date impliceert meer dan een goed gesprek op de bank. Slechts een klein deel van de dates wil met de uitnodiging van het laatste drankje zijn of haar huis laten zien, omdat het een weerspiegeling is van wie hij of zij is.

Het is dan ook niet verbazend dat het merendeel van de Nederlandse singles de uitnodiging voor een onschuldig laatste drankje bij een date thuis accepteert. Wat de intentie ook moge zijn, maar liefst 82% geeft aan mee te gaan met een date, wanneer de date leuk genoeg is.

Dat het merendeel van de Nederlandse singles het laatste drankje ziet als een manier om de conversatie voort te zetten, blijkt uit het feit dat het grootste deel van de singles geen moeite doet om het huis aan kant te maken. Er wordt niet opgeruimd, lakens worden niet verschoond en ook kaarsen worden bij de meeste laatste drankjes achterwege gelaten. Al deze zaken zijn natuurlijk ook niet relevant als je eens goed met je date wil praten…

Over Lexa Lexa.nl, opgericht in 2002, is erkend als de datingservice die de beste service biedt (TNS, 2018) en tevens marktleider binnen de Nederlandse datingbranche. Dankzij Lexa kent 1 op de 5 mensen een Lexa koppel  324.000 singles de liefde (Dynata, juli 2021) en biedt members de beste en meeste functionaliteiten om singles te ontmoeten, van geavanceerd zoeken met de uitgebreide Lexa App tot het ontmoeten van singles op één van de Lexa Events. Lexa.nl is onderdeel van Meetic Group, een internetbedrijf van IAC/InterActiveCorp dat internationaal beursgenoteerd is (Nasdaq: IACI). Kijk voor meer informatie op www.lexa.nl.