Lexa

Nederlanders vinden zichzelf meest sexy Europeanen

17. nov. 2017

… maar hebben minste behoefte aan seks

Amsterdam, 17 november 2017 Dat wij Nederlanders geen verlegen volk zijn, is inmiddels wel bekend. Niet zo heel gek dus dat wij onszelf ook het meest sexy vinden van alle Europeanen. Dit blijkt uit een groot Europees onderzoek van datingservice Lexa.nl* onder 9.600 singles (waaronder 1000 Nederlandse singles). Nederlanders verslaan nipt de Spaanse singles op sexiness. Deze twee zijn dan ook de enige Europeanen die zichzelf een voldoende geven. Echter betekent deze hoge score niet dat Nederlanders  ook het meest zin in seks hebben; hier bungelen de we eenzaam onderaan.

In het onderzoek zijn de singles gevraagd om zichzelf een cijfer van 1 tot 10 te geven als het gaat om hun eigen sexiness. Alleen de Nederlandse en Spaanse singles gaven zichzelf een voldoende. Onderaan de lijst vinden we de Zweden en de Britten, is bij hen alle sexiness weggespoeld door de regen?

• Nederland 5,7
  • Spanje 5,6
  • Italië 5,2
  • Duitsland 4,9
  • Frankrijk 4,9
  • Zweden 4,7
  • Groot-Brittannië 4,4

Sexy time! Of liever niet…?
De Nederlandse single voelt zich dan wel het meest sexy, dat betekent niet dat zij ook het vaakst de koffer in (willen) duiken. In het begin van een nieuwe relatie viert de passie hoogtij, en kunnen we vaak niet van elkaar afblijven. Ruim een kwart van de alle Nederlandse singles duikt het liefst minstens één keer per dag met zijn of haar nieuwe vlam tussen de lakens. Maar hiermee bungelen we wel onderaan het lijstje in vergelijking met andere landen. Hoe zuidelijker we gaan, hoe vaker we het willen doen! Zeker in Spanje (44%), Frankrijk (44%) en Italië (41%) lusten ze er wel pap van, en verwachten veel lovebirds minstens één keer per dag een vrijpartij in de beginfase van hun relatie.

In the mood…
Vooral de Nederlandse vrouwen drukken de behoefte voor (veel) seks in de beginfase van een relatie. Want waar ruim één derde van de mannen aangeeft minstens iedere dag te willen rollebollen, geldt datzelfde slechts voor één op de vijf dames. Maar er zijn natuurlijk altijd mogelijkheden om de partner in hogere sferen te brengen. Vooral een zonnige dag (54%), lekker eten (45%) en een tripje naar het buitenland (43%) verhoogt het libido bij Nederlanders. Dus wellicht is een korte break naar de winterzon helemaal geen gek idee als je net een nieuwe relatie hebt!

*Love Geist is een jaarlijks Europees onderzoek over singles en dating. Het onderzoek is, in opdracht van Lexa.nl, uitgevoerd door TNS en liep van 26 oktober tot 17 november 2016. In totaal hebben 9.610 respondenten tussen de 18 en 65 jaar uit 7 Europese landen (Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Nederland, Denemarken, Italië en Spanje) meegedaan aan dit onderzoek.

Over Lexa Lexa is opgericht in 2002, is een marktleider op het gebied van online daten in Nederland, biedt een breed scala aan functies en service. Via de Lexa App , Live -en audio functies en Lexa IRL events, via Lexa hebben singles alle verschillende mogelijkheden om singles te ontmoeten die klaar zijn voor een écht liefdesverhaal. Door technologische innovatie, efficientie, support (tijdens LiveCoaching sessies) en Customer Care service te combineren, Lexa biedt altijd nieuwe services die zijn ontworpen om mensen te helpen om de vonk over te laten slaan.

Lexa is onderdeel van Meetic, dat onderdeel uitmaakt van Match Group, een toonaangevende leverancier van digitale technologieën die zijn ontworpen om mensen te helpen betekenisvolle verbindingen te maken. Kijk voor meer informatie op www.lexa.nl.