Lexa

Nederlanders zijn te kritisch over zichzelf tijdens het daten

13. mei 2015

97% vindt een imperfectie een leuke eigenschap van een date

Nederlandse singles zijn er maar druk mee, het vinden van een leuke date. Singles zetten zichzelf flink onder druk tijdens een eerste afspraakje, want tijdens een date moeten we van onszelf aan veel criteria voldoen. Lach ik niet te hard? Ben ik niet te verlegen? Kom ik wel leuk genoeg over? Dat het allemaal wel wat minder perfect kan, blijkt uit onderzoek van Lexa.nl. In het LoveGeist onderzoek, dat is uitgevoerd door TNS, werden meer dan 1.500 singles gevraagd naar hun beleving van daten en wat blijkt? Gewoon jezelf zijn is genoeg.

Nederlandse singles zijn het over één ding eens; je verleidt een date het beste door jezelf te zijn. Uit het LoveGeist onderzoek blijkt dat 90% van de singles zich meer aangetrokken voelt tot de date als hij of zij zichzelf is. Dat betekent ook dat de date zich niet anders voordoet of dat de date geen probleem heeft met zijn of haar kleine imperfecties.

Sterker nog, 97% van de vrijgezellen vindt het hebben van een imperfectie juist een leuke eigenschap van een date. Imperfecties kunnen charmant zijn, aldus de liefde zoekende Nederlanders. Maar wat wordt er precies onder deze imperfecties verstaan? De singles geven zelf aan dat ze soms te kritisch, te uitdagend of te direct zijn. En daar is niets mis mee. Niemand is tenslotte perfect.

Over Lexa Lexa.nl, opgericht in 2002, is erkend als de datingservice die de beste service biedt (TNS, 2018) en tevens marktleider binnen de Nederlandse datingbranche. Dankzij Lexa kent 1 op de 5 mensen een Lexa koppel  324.000 singles de liefde (Dynata, juli 2021) en biedt members de beste en meeste functionaliteiten om singles te ontmoeten, van geavanceerd zoeken met de uitgebreide Lexa App tot het ontmoeten van singles op één van de Lexa Events. Lexa.nl is onderdeel van Meetic Group, een internetbedrijf van IAC/InterActiveCorp dat internationaal beursgenoteerd is (Nasdaq: IACI). Kijk voor meer informatie op www.lexa.nl.