Lexa

Nederlandse singles starten het jaar goed met LOVE SUNDAY

12. jan. 2023

Singles in Nederland mijden šŸ˜˜-emoji

Nieuw jaar, nieuwe liefde? Liefde staat ook in 2023 hoog op de agenda. Veel Nederlandse singles beginnen 2023 goed met LOVE SUNDAY, zomaar een zondag in januari waarop de online datingactiviteiten een hoogtepunt bereiken.

LOVE SUNDAY & EMOJIā€™s
SUNDAY FUNDAY moeten veel singles gedacht hebben. Op de tweede zondag van 2023 waren er daarom bijna een kwart (23%) meer aanmeldingen op datingservice Lexa. 8 januari 2023 gaat daarmee de boeken in als LOVE SUNDAY. Maar als je dan de sprong in het diepe gemaakt hebt, welke emojiā€™s kun je dan gebruiken om een goede indruk achter te laten? Lexa zocht het voor je uit:

Een plagerijtje op zijn tijd
Humor staat hoog op het wensenlijstje als het gaat om karaktereigenschappen van een partner. Online wordt hier dan ook vol op ingezet door Nederlandse singles. Een plagerijtje op zijn tijd wordt onderstreept met een šŸ˜‰ of een šŸ˜œ om aan te geven dat er een grapje gemaakt wordt. Lachen en huilen van de lachDe plager wil natuurlijk weten of de grap goed ontvangen is. Deze emojiā€™s worden dan ook veelal beantwoord door onze singles met een verlegen of brede lach (šŸ˜Š šŸ˜) of een waar lachsalvo (šŸ˜‚ šŸ¤£). Deze emojiā€™s complimenteren daarmee de top vijf meest gebruikte emojiā€™s bij het online daten.Emoji donā€™ts

Waar je in andere landen een flater slaat met het gebruik van šŸ™ˆ vinden we deze emoji in Nederland in de top tien. Maar pas op voor het gebruik van šŸ˜˜ om je liefde te uiten tijdens het online daten. Waar Italianen en Spanjaarden dit wel kunnen waarderen, is het gebruik onder Nederlandse singles not done.

Vind je het ondanks de emoji-tips lastig om een gesprek te starten? Haak in op iemands profiel. Lexa optimaliseert de app continu om te zorgen voor de best mogelijke online date ervaring, zodat singles kunnen focussen op het vinden van echte liefde. Op naar nieuwe innovaties op online dating gebied en echte liefdesverhalen.

In 2023 gaan singles massaal voor serieus daten en het vinden van crazy love !

Over Lexa Lexa is opgericht in 2002, is een marktleider op het gebied van online daten in Nederland, biedt een breed scala aan functies en service. Via de Lexa App , Live -en audio functies en Lexa IRL events, via Lexa hebben singles alle verschillende mogelijkheden om singles te ontmoeten die klaar zijn voor een Ć©cht liefdesverhaal. Door technologische innovatie, efficientie, support (tijdens LiveCoaching sessies) en Customer Care service te combineren, Lexa biedt altijd nieuwe services die zijn ontworpen om mensen te helpen om de vonk over te laten slaan.

Lexa is onderdeel van Meetic, dat onderdeel uitmaakt van Match Group, een toonaangevende leverancier van digitale technologieƫn die zijn ontworpen om mensen te helpen betekenisvolle verbindingen te maken. Kijk voor meer informatie op www.lexa.nl.
Letā€™s share the love together For questions and interview requests, leave us your contact details and weā€™ll be in touch.