Ourtime

50+ single: de eerste echte date na de lockdown nu nog belangrijker

23. Apr 2021

Amsterdam, 23 april 2021 – Uit onderzoek* van Ourtime, de dating service voor the young at heart 50+ single, blijkt dat de Nederlandse 50+ single juist nu nog meer waarde hecht aan de eerste echte real life date. Hoewel 44% erg uitkijkt naar een date op het terras, is het dan ook fijn dat we binnenkort ook écht op het terras kunnen afspreken voor die eerste ontmoeting! Hoe zou de single 50+ die date invullen (op gepaste afstand!) en hoe heeft de lockdown de kijk op de liefde veranderd?

Dat singles het afgelopen jaar voor een uitdaging hebben gestaan tijdens de zoektocht naar een nieuwe liefde, is geen verrassing. Deze uitdaging heeft er namelijk voor gezorgd dat de 50+ single anders naar de liefde is gaan kijken. Uit het onderzoek van Ourtime blijkt namelijk:
– dat 28% na de lockdown meer behoefte heeft aan authenticiteit en oprechtheid in een relatie;
– dat 34% meer van elk moment samen wil genieten;
– dat 47% meer dingen samen met de (potentiële) liefde wil ondernemen;
– en dat 45% van de 50+ singles de lockdown als de uitgelezen kans zien om andere singles eerst online beter te leren kennen voordat de eerste echte date plaatsvindt. Ruim eenderde zegt zelfs verliefd te kunnen worden zonder de ander in het echt gezien te hebben.

De eerste echte date
Nadat je iemand online goed hebt leren kennen, kunnen wij het ons goed voorstellen dat je erg graag je date eens recht in de ogen wilt kijken. In lijn met de opening van de terrassen zou de 50+ single daarom graag op de eerste echte date:
– uit eten willen gaan (27%);
– iets samen gaan drinken (21%);
– op koffie-date gaan (17%).

Iemand voorlopig liever online beter leren kennen? Via de videochat functie in de Ourtime-app krijgen singles de mogelijkheid elkaar op een veilige manier te ‘ontmoeten’ of in de ogen te kijken.

*Het Corona onderzoek is een intern onderzoek van Ourtime dat in februari 2021 is uitgevoerd onder 753 Nederlandse 50+ gebruikers.

Over Ourtime.nl Ourtime.nl, opgericht in 2018, is een nieuwe datingservice van Meetic Group voor de bijna 2.3 miljoen single 50-plussers in Nederland. Deze jonge 50-plussers staan meer open voor een relatie. 69% van de singles tussen de 50-65 jaar is op zoek naar een relatie (bron: Kantar 2019). Speciaal voor deze singles is er Ourtime dat vele manieren biedt om elkaar te ontmoeten. 50-plussers vinden met de uitgebreide zoekcriteria, profielaanbevelingen en activiteiten gemakkelijk singles van hun leeftijd, in hun buurt en met dezelfde levensvisie. Kijk voor meer informatie op www.ourtime.nl.