Ourtime

50+ singles gaan het liefst op date met Wendy van Dijk of George Clooney

10. Nov 2021

Rotterdam, 10 november 2021 – Wie is jouw celebrity crush? International Singles Day nadert en in het kader daarvan stelde Ourtime, dé dating service voor de 50+ single, deze vraag aan single Nederland. Met wie zien zij het wel zitten? Het liefst gaan de vrijgezellen op date met Wendy van Dijk of met George Clooney! Waar vrouwen kiezen voor een celebrity overzees, gaan de mannen liever voor eentje dichter bij huis. Wie staan er nog meer in de vijftigers’ top 5?

Man versus vrouw
Wij durven te stellen dat bijna iedereen wel een zwak heeft voor een bepaalde celebrity. Grappig genoeg lijken Nederlandse 50+ singles vooral een oogje te hebben op zangers en acteurs. Hoewel de Nederlandse Wendy van Dijk naar voren komt bij de mannen als dé favoriet om mee af te spreken, vullen verder zeer gerenommeerde internationale filmsterren het favorietenlijstje aan. Zijn de mannen wellicht slim geweest om iemand op nummer 1 te zetten bij wie ze de kans het grootst achten om tegen het lijf aan te lopen? Daarentegen snellen vrouwen liever naar het vliegveld: op hun lijstje pronken namen zoals Brad Pitt en Keanu Reeves, maar die wonen wel ietsje verder weg. De volledige top 5 van mannen en vrouwen is als volgt:

Mannen:
– Wendy van Dijk (18,1%)
– Jennifer Aniston (14,8%)
– Halle Berry en Julia Roberts (13,9%)
– Jennifer Lopez (11,6%)
– Nicole Kidman (10,2%)

Vrouwen:
– George Clooney (30,9%)
– Denzel Washington (14,8%)
– Brad Pitt (10,7%)
– Keanu Reeves (10,5%)
– Idris Elba en Matthew McConaughey (7,6%)

Dat Mr. Clooney bij de vrouwen de grote favoriet blijft, is geen verrassend resultaat. Wat wel opvalt uit hun lijstje, is dat de meeste mannen donkere ogen én donker haar hebben. Zouden vrouwen stiekem een voorkeur hebben voor mannen met deze uiterlijke kenmerken? Mannen lijken een minder duidelijke voorkeur te hebben: verschillende haar- en oogkleuren komen voorbij, maar een cliché wordt lichtelijk bevestigd door de eerste twee dames met een lichte haarkleur…

Prins(es) op het net
Helaas is de kans groot dat het bij dagdromen over een date met een bekendheid blijft. Een groot deel is al bezet… Maar niet getreurd! Er zijn genoeg manieren om je échte liefde of maatje te ontmoeten waar het leven mee gedeeld kan worden. Bijvoorbeeld online. Via Ourtime kunnen singles met dezelfde interesses elkaar online ontmoeten en met elkaar chatten. Via de videofunctie in de app is het mogelijk om het afspraakje alvast wat beter te leren kennen, vóór de echte ontmoeting.

*Extern onderzoek uitgevoerd door Panelwizard in augustus 2021 in opdracht van Ourtime onder 1.054 Nederlandse 50+ singles.

Over Ourtime.nl Ourtime.nl, opgericht in 2018, is een nieuwe datingservice van Meetic Group voor de bijna 2.3 miljoen single 50-plussers in Nederland. Deze jonge 50-plussers staan meer open voor een relatie. 69% van de singles tussen de 50-65 jaar is op zoek naar een relatie (bron: Kantar 2019). Speciaal voor deze singles is er Ourtime dat vele manieren biedt om elkaar te ontmoeten. 50-plussers vinden met de uitgebreide zoekcriteria, profielaanbevelingen en activiteiten gemakkelijk singles van hun leeftijd, in hun buurt en met dezelfde levensvisie. Kijk voor meer informatie op www.ourtime.nl.