Ourtime

De beste seks komt na je 50ste

14. Aug 2020

14 augustus 2020 – Je hebt ze vast weleens gehoord, van die mythes over het seksleven waarvan je hoopt dat ze niet waar zijn. Seks na je 50ste is een veelbesproken onderwerp. Is het echt zo dat je dan geen zin meer hebt in een vrijpartij? Voor degenen die denken dat leeftijd een belemmering is voor een goed seksleven, think twice! Ourtime, de datingservice voor singles uit de ‘zilveren generatie’, deed onderzoek* naar vrijen na je 50ste en neemt de vijf grootste mythes onder de loep.

1. Naarmate je leeftijd toeneemt, neemt de interesse in seks af
Waar of niet waar? Wat velen waarschijnlijk niet verwachten is dat dit niet waar is! Sterker nog: voor 70% van de single vijftigplussers blijft seks van groot belang, blijkt uit het onderzoek van Ourtime.

2. Vrouwen verliezen hun interesse in seks na de menopauze
Er heerst het idee dat vrouwen hun interesse verliezen in seksuele activiteiten na de overgang. Hoewel het waar is dat het lichaam van de vrouw hormonale veranderingen ondergaat, betekent het niet dat de vrouw geen zin meer heeft om te vrijen. Het is zelfs zo dat 1 op de 4 vrouwen na de menopauze hun seksleven nog net zoveel waarderen als toen zij wat jonger waren!

3. Je seksleven wordt minder fijn zodra fysieke veranderingen optreden
Geloof jij dat de fysieke veranderingen bij het ouder worden, evenredig zijn aan een minder fijn seksleven? Gelukkig is dit ook niet waar. De seks verandert namelijk mee, waardoor je nieuwe en creatieve dingen gaat uitproberen.

4. Hoe ouder je wordt, hoe meer onzeker je je voelt
De gedachte dat vijftigplussers zich meer zelfbewust en onzeker voelen over hun seksleven is ook een grote mythe. Mannen en vrouwen uit de ‘zilveren generatie’ voelen zich juist veel veiliger en comfortabeler in hun seksuele relaties. De jarenlange ervaring geeft hen een groot zelfvertrouwen, naast dat ze precies weten wat ze willen en wat ze prettig vinden in hun seksleven.

5. Een goed seksleven staat los van een goede relatie
We weten dat regelmatig bewegen belangrijk is, zeker naarmate je ouder wordt. Laat seks nou eens een mooie work-out zijn! Maar naast dat seks veel gezondheidsvoordelen heeft, verbeterd het ook de verhouding, de communicatie en de intimiteit tussen koppels. 82% van single vijftigplussers geeft aan dat het hebben van een goed seksleven de relatie versterkt. Need we say more?

Meer zelfvertrouwen, minder onzekerheden, meer ervaring, en beter weten wat je wel en niet wilt. Als je het verlangen, de passie en het vertrouwen in elkaar hier ook mee combineert, ontstaat er een formule voor iets bijzonders. Dus we mogen best stellen dat je fijnste seks na je 50ste komt.

*Het LoveConnection onderzoek werd in maart 2020 in opdracht van Ourtime uitgevoerd door Kantar onder 452 Nederlandse 50-plussers.

Over Ourtime.nl Ourtime, gelanceerd in 2018, is een datingservice voor singles van boven de 50. Ourtime biedt 50+ singles een veilige omgeving om gelijkgestemden te ontmoeten en samen bijzondere momenten te delen. De datingservice voor de 50+ generatie biedt een verscheidenheid aan functies en mogelijkheden: waaronder meer dan 70 interessefilters, audio-memo's ter verrijking van het profiel en groepsvideochats in het Live Café. Alles is erop gericht om 50+ singles bij elkaar te brengen.

Ourtime wordt geëxploiteerd door Meetic en de aan haar gelieerde bedrijven in Europa, die deel uitmaken van Match Group, een toonaangevende aanbieder van digitale technologieën die ontworpen zijn om mensen te helpen betekenisvolle contacten te leggen. Ga voor meer informatie naar www.ourtime.nl