Ourtime

De ideale single: hier zijn Nederlandse 50+ers deze Valentijnsdag naar op zoek

16. Feb 2023

1 op de 3 singles zegt ‘ja’ tegen een partner met hond

Valentijnsdag staat bijna voor de deur, en dat betekent dat ook 50+ single Nederland op zoek gaat naar die perfect date.. Maar van welke profielen gaat hun hart sneller kloppen? En wat zijn de meest gewilde eigenschappen in een partner binnen de zilveren generatie? Ourtime, de dating service voor 50+ singles, dook in hun data en zet de favorieten voor je op een rij. Aanschouw: de ideale single.

Blond, blauw en blij
“Blonde haren, blauwe ogen, uit een sprookjesboek gekropen…”, en zo is het maar net voor de single mannen en vrouwen die op zoek zijn naar een leuke vrouw. Deze twee uiterlijke kenmerken winnen het voor hen van de donkere tegenhangers. Onze 50+ single mannen zien we daarentegen niet het liefste blond, maar met een grijsachtige haarkleur (ook wel peper en zout). George Clooney-vibes, iemand?

Maar, een kapsel is zeker niet het eerste wat deze singles opvalt in hun zoektocht naar liefde. Als we iemand aan de haak willen slaan, moeten we onder andere die blauwe ogen in de strijd gooien. Zo zien singles die op zoek zijn naar een partner van hetzelfde geslacht de ogen als doorslaggevende factor in een match(24%), waar heteroseksuele mannen en vrouwen het juist warm krijgen van diens lach (27%).

More to love
Een partner hoeft in ieder geval niet het lichaam van een Adonis te hebben. 43% van de 50+ singles is namelijk op zoek naar een partner met een ‘normaal’ figuur. Deze singles geven daarnaast eerder de voorkeur aan een lichaam voorzien van wat extra liefde, dan aan iemand die te slank is. Optimaal genieten moet kunnen, zo gaat de meerderheid ook liever op date met een partner die alles eet dan dat iedere calorie geteld wordt.

Een partner mét hond, graag
Wanneer je als 50+er een nieuwe relatie aangaat, is de kans groot dat er wat “bagage” mee komt. Kinderen, familie en vrienden zijn bekend, maar waar singles nu echt op hopen? Een hond! Zo geeft 1 op de 3 singles aan op zoek te zijn naar een partner met viervoeter. Katten blijken daarentegen minder geliefd gezelschap, slechts 17% staat te springen om deze nieuwe furry friend. Toch geeft ruim 30% van de singles aan helemaal niet open te staan voor een partner met huisdier; dit geldt zelfs voor bijna de helft van alle homoseksuele singles (47%). En over de grootste afknapper gesproken, daar zijn de meeste singles het wel over eens: 55% van de singles wil namelijk geen partner die rookt. Al geeft 15% aan dat roken op sociale gelegenheden en feestjes de uitzondering vormt.

Singles zoeken partner met dezelfde interesses
Valentijnsdag zou de dag van de liefde natuurlijk niet zijn zonder een vleugje romantiek. En dat komt goed uit, aangezien 4 op de 5 single 50+-ers vooral op zoek is naar iemand die romantisch is. De date inspiratie voor deze dag – en daarna – ligt dan ook voor de hand: 1 op de 5 singles gaat in diens vrije tijd het liefst samen dineren. Al wordt een bioscoopbezoek om een romantische comedy te zien ook zeer gewaardeerd – dit genre staat met een gemiddelde van 13% in ieders top 3. 50+ singles richten zich op het vinden van partners die vergelijkbare interesses hebben om mee op avontuur te gaan.

Kortom: als je op zoek bent naar een partner met dezelfde interesses, dan ben je bij Ourtime aan het juiste adres voor liefde op Valentijnsdag.

* Interne data vanuit Ourtime, afkomstig van gebruikers die gedurende de maand januari 2022 minstens één keer inlogde.

****

Over Ourtime.nl Ourtime, gelanceerd in 2018, is een datingservice voor singles van boven de 50. Ourtime biedt 50+ singles een veilige omgeving om gelijkgestemden te ontmoeten en samen bijzondere momenten te delen. De datingservice voor de 50+ generatie biedt een verscheidenheid aan functies en mogelijkheden: waaronder meer dan 70 interessefilters, audio-memo's ter verrijking van het profiel en groepsvideochats in het Live Café. Alles is erop gericht om 50+ singles bij elkaar te brengen.

Ourtime wordt geëxploiteerd door Meetic en de aan haar gelieerde bedrijven in Europa, die deel uitmaken van Match Group, een toonaangevende aanbieder van digitale technologieën die ontworpen zijn om mensen te helpen betekenisvolle contacten te leggen. Ga voor meer informatie naar www.ourtime.nl