Ourtime

Europees onderzoek toont aan: Nederlandse single 50+ is meest gulle dater!

10. Nov 2020

Amsterdam, 10 november 2020 – Uit onderzoek blijkt dat Nederlanders minder gierig zijn dan ons imago doet blijken. Ourtime nam de date-uitgaven van single vijftigplussers in Nederland, Italië, Spanje, Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Zweden en Frankrijk onder de loep, en wat blijkt? De Nederlanders geven het meest uit per date! Met de huidige maatregelen is fysiek daten lastiger, maar normaal staat een romantisch diner met stip op 1 bij de singles, maar ook een drankje in een gezellige bar en het bezoeken van shows staan in de top 3 qua uitgaven.

Gulle Nederlanders

Waar wij Nederlanders bekend staan als het ‘zuinige’ volk, spenderen we tijdens een date gemiddeld per persoon ruim 33 euro. Wij houden er blijkbaar van om onze potentiële liefde goed in de watten leggen. Italianen volgen ons op de voet met iets minder dan 29 euro. Onze Duitse oosterburen letten het meest op de centen, zij geven op een date nog geen 18 euro per persoon uit. Nederlandse vijftigplus singles geven jaarlijks per persoon het meest uit aan:

1. restaurants (297 euro);

2. bars (89 euro);

3. shows (46 euro).

Beste beentje voor

Nederlanders maken graag een goede eerste indruk. Per jaar geven we per persoon zo’n 196 euro uit om er op ons best uit te zien tijdens een date. Hiervan gaat 129 euro naar kleding, 40 euro naar de kapper en 27 euro naar cosmetica. Hoewel wij veel spenderen aan kleding, zijn wij hier niet de koploper. De vijftigplusser in het Verenigd Koninkrijk geeft maar liefst 248 euro uit aan kleding. Met een ‘schamele’ 44 euro scoort Zweden hier veruit het laagst.

Actieve daters

Dat daten niet alleen voor millennials en jonger is, bewijzen vijftigplussers maar weer. Zij daten er namelijk op los! De Italianen en Spanjaarden delen een eerste plaats met maar liefst 25 dates per jaar. Nederlandse singles binnen deze leeftijdscategorie scoren met gemiddeld 20 dates per jaar zeker niet laag! Met in totaal 638.000 actieve zoekenden naar die ene leuke match, is dit jaarlijks in totaal goed voor 12.7 miljoen dates in Nederland. Reken maar uit wat alleen al alle Nederlanders bij elkaar uitgeven aan het daten!

Ook in tijden zoals deze, waar thuisblijven en beperkt fysiek contact de norm is, staat Ourtime klaar voor singles. Via de nieuwe videochat functie in de app krijgen singles de mogelijkheid elkaar op een veilige manier te ‘ontmoeten’.

*Het LoveConnection onderzoek werd in maart 2020 in opdracht van Ourtime uitgevoerd door Kantar in de landen Nederland, Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Spanje, Italië, Zweden en Duitsland. In totaal hebben 3085 single 50-plussers hieraan deelgenomen, waaronder 452 Nederlanders.

Over Ourtime.nl Ourtime, gelanceerd in 2018, is een datingservice voor singles van boven de 50. Ourtime biedt 50+ singles een veilige omgeving om gelijkgestemden te ontmoeten en samen bijzondere momenten te delen. De datingservice voor de 50+ generatie biedt een verscheidenheid aan functies en mogelijkheden: waaronder meer dan 70 interessefilters, audio-memo's ter verrijking van het profiel en groepsvideochats in het Live Café. Alles is erop gericht om 50+ singles bij elkaar te brengen.

Ourtime wordt geëxploiteerd door Meetic en de aan haar gelieerde bedrijven in Europa, die deel uitmaken van Match Group, een toonaangevende aanbieder van digitale technologieën die ontworpen zijn om mensen te helpen betekenisvolle contacten te leggen. Ga voor meer informatie naar www.ourtime.nl