Ourtime

Onderzoek toont aan: na je 50e ben je op je best

1. Jun 2021

Amsterdam, 01 juni 2021 – De 50+ single is zelfverzekerder en weet beter wat hij of zij wilt, in vergelijking met toen zij in de dertig waren. Dat blijkt uit onderzoek* van Ourtime, de dating service voor 50+ singles. Tegen meer genieten van het leven zeggen zij volmondig ja, en plastische chirurgie vinden zij niet nodig, omdat ze nu een positiever zelfbeeld hebben. Hoe zien de 50+ singles zichzelf? En hoe vertaalt dit zich naar hun love life? Ourtime zocht het uit.

Voor wie denkt dat wanneer je in de dertig bent, je de beste versie van jezelf bent, heeft het mis volgens menigeen vijftigplusser. 70% van de singles zegt namelijk nu meer van elk moment in het leven te genieten. De boodschap van Ourtime, dat je na je 50e in de beste levensfase zit, weerspiegelt deze uitkomst. Daarnaast geeft 79% aan zich nu vrijer te voelen in hun levenskeuzes. En naast dat ruim driekwart (76%) zegt nu beter te weten wat ze willen in het leven, hebben ze nu ook de nodige ervaring om beter te weten wat ze zoeken op het gebied van liefde (72%).

Vrede met de spiegel
Zoomen we in op het uiterlijk, dan geeft tweederde van de 50+ singles aan een meer positief zelfbeeld te hebben dan toen ze dertig waren. Acht op de 10 vindt plastische chirurgie echt niet nodig. Daarnaast zegt:
– Tweederde comfortabel te zijn met grijs haar;
– 8 op de 10 het hebben van rimpels helemaal oké te vinden;
– 69% een positiever lichaamsbeeld te hebben in vergelijking met toen ze in de dertig waren.

Mocht je je afvragen hoe dit kan? Na je vijftigste heb je meer tijd voor jezelf en voor leuke activiteiten. Tijd om je te richten op wat je zelf wilt. De fase met kinderen is bijvoorbeeld voorbij, de carrière is al in volle gang of in de afrondende fase, je weet beter wat je wel en niet wilt en trouwen staat minder hoog op de prioriteitenlijst. Dit betekent meer tijd voor een nieuw speciaal persoon, een nieuwe vriendschap of een nieuwe liefde. Who knows?

*Het externe onderzoek is uitgevoerd door Kantar in opdracht van Ourtime onder 600 Nederlandse 50+ singles.

Over Ourtime.nl Ourtime.nl, opgericht in 2018, is een nieuwe datingservice van Meetic Group voor de bijna 2.3 miljoen single 50-plussers in Nederland. Deze jonge 50-plussers staan meer open voor een relatie. 69% van de singles tussen de 50-65 jaar is op zoek naar een relatie (bron: Kantar 2019). Speciaal voor deze singles is er Ourtime dat vele manieren biedt om elkaar te ontmoeten. 50-plussers vinden met de uitgebreide zoekcriteria, profielaanbevelingen en activiteiten gemakkelijk singles van hun leeftijd, in hun buurt en met dezelfde levensvisie. Kijk voor meer informatie op www.ourtime.nl.