Ourtime

Wat 50+ singles het meest missen na een jaar pandemie

31. Mar 2021

En 8 op de 10 houdt zich aan de geldende corona regels rondom daten

Amsterdam, 31 maart 2021 – Met inmiddels een jaar van social distancing, bezoekrestricties en een paar maanden lockdown, snakken we steeds meer naar sociaal contact. Ourtime, dé dating service voor de ‘young at heart’ 50+ singles deed onderzoek naar een jaar online daten in een pandemie, en wat blijkt? We houden ons netjes aan de regels en het ontmoeten van andere mensen missen we veruit het meest. Wat mist de 50+ single nog meer, en hoe wordt er nu gedatet? Ourtime deelt het:

Een ding is zeker: de pandemie heeft het virtuele daten een flinke boost gegeven. 45% vindt dit namelijk momenteel de beste manier om nieuwe mensen te blijven leren kennen. Daarnaast zegt een derde van de 50+ singles vaker online in te loggen op de datingsite dan voorheen. Als de sociale wezens die we zijn, hebben we behoefte aan contact met anderen. Daarom mist de single bijvoorbeeld ook:
– het ontmoeten van andere mensen (65%)
– het uitgaansleven (waar we andere mensen ontmoeten) (59%)
– het fysiek contact met anderen (zoenen, aanraken) (57%)
– culturele activiteiten, zoals musea en dans (44%)
– en het hebben van seks (29%)

Leer elkaar rustig kennen
Hoewel de 50+ single graag contacten legt en erop uit gaat, houdt 8 op de 10 zich echt netjes aan de corona regels (en blijft thuis)! Online andere singles ontmoeten is immers in tijden zoals deze veel verstandiger. Hebben de singles elkaar online al beter leren kennen? Dan kiest de vijftigplusser in corona tijden voor een wandeling in het park (32%), een afspraakje thuis op gepaste afstand (26%), of samen buiten een koffie ‘to go’ halen (9%). Daarentegen geeft de helft aan intussen geen echte date te hebben gehad.

Met verlenging van de lockdown en de aanhoudende avondklok, moeten singles nog even geduld hebben voordat er meer mogelijk is op dating vlak. Een voordeel; juist nu heb je de tijd om iemand online beter te leren kennen, voor de eerste ontmoeting. Nu heb je tijd om elkaars kennis te ontdekken tijdens een digitale pubquiz, maar kan je bijvoorbeeld ook met elkaar videobellen via Ourtime en toch een gevoel krijgen bij je potentiële date. Genoeg mogelijkheden om in deze periode toch te kunnen daten.

*Het Corona onderzoek is een intern onderzoek van Ourtime dat in februari 2021 is uitgevoerd onder 753 Nederlandse 50+ gebruikers.

Over Ourtime.nl Ourtime.nl, opgericht in 2018, is een nieuwe datingservice van Meetic Group voor de bijna 2.3 miljoen single 50-plussers in Nederland. Deze jonge 50-plussers staan meer open voor een relatie. 69% van de singles tussen de 50-65 jaar is op zoek naar een relatie (bron: Kantar 2019). Speciaal voor deze singles is er Ourtime dat vele manieren biedt om elkaar te ontmoeten. 50-plussers vinden met de uitgebreide zoekcriteria, profielaanbevelingen en activiteiten gemakkelijk singles van hun leeftijd, in hun buurt en met dezelfde levensvisie. Kijk voor meer informatie op www.ourtime.nl.