Ourtime

Wereld Kusdag: welk type kusser ben jij?

7. Jul 2021

Amsterdam, 05 juli 2021 – Morgen is het Wereld Kusdag, en daarom neemt Ourtime, de datingservice voor 50+ single, de thema’s kussen en de eerste date onder de loep*. Wat blijkt? De 50+ single vindt knuffelen en zoenen intiemer dan de daadwerkelijke daad. Ruim een kwart doet er twee maanden over om af te spreken en dus kans te maken op de eerste kus. Zoomen we in op die kus: welk type kussers zijn er dan? Ourtime, de 50+ expert, legt het uit.

Zoenen meest intiem

Knuffelen en zoenen staan met stip op 1 als het gaat om affectie tonen. 72% van de singles boven de vijftig vindt dit het meest intiem. Sterker nog, ‘slechts’ 28% omschrijft vrijen als iets intiems. Alsof een zoen nog niet spannend genoeg is, moet je ook nog op zoek naar de match. Welk van de drie type kussers ben jij? Ourtime onderscheid er drie:
De wang-kusser: De eerste kus is bij jou eentje op de wang. Als je date het initiatief neemt draai jij je hoofd naar de zijkant. Je wilt iemand eerst beter leren kennen voordat je een kus op de mond geeft.
De voorzichtige kusser: Jij bent niet degene die de kus initieert, maar wacht liever af tot de ander start. Een kus op de mond vind je prima. Jij kust rustig, lief en zacht.
De levenslustige kusser: Jij neemt het initiatief en bent niet bang om het avontuur aan te gaan. Geen zacht kusje voor jou, maar een duidelijke zoen met passie, waardoor je aangeeft dat je de ander echt ziet zitten.
De eerste echte date

Vaak komt het niet tot een zoen op de mond tijdens de eerste date. Net zoals de zoen laat ook de eerste date op zich wachten. De pandemie zorgde bij 81% van de 50+ singles voor een extra barrière om de ander op date te vragen. De 50+er neemt graag eerst de tijd om de ander beter te leren kennen voor het tot een afspraak komt:
– Meer dan ⅓ van de daters wacht minimaal 4 weken tot zij een echte ontmoeting inplannen;
– Ruim een kwart (26%) spreekt namelijk het liefst na 2 maanden af voor een echte ontmoeting;
– en 12,5% vindt een maand de perfecte timing.
– Maar er zijn ook zeker daters die graag sneller afspreken, zo spreekt 23% graag af na 1 á 2 weken.

De pandemie is natuurlijk nog niet helemaal voorbij. Gelukkig bestaat de videochat functie in de Ourtime-app. Duizenden Nederlandse singles gingen je al voor en hebben elkaar op een veilige manier digitaal ‘ontmoet’ of in de ogen gekeken.

*Het externe onderzoek is uitgevoerd door Kantar in april 2021 in opdracht van Ourtime onder 600 Nederlandse 50+ singles.

Over Ourtime.nl Ourtime, gelanceerd in 2018, is een datingservice voor singles van boven de 50. Ourtime biedt 50+ singles een veilige omgeving om gelijkgestemden te ontmoeten en samen bijzondere momenten te delen. De datingservice voor de 50+ generatie biedt een verscheidenheid aan functies en mogelijkheden: waaronder meer dan 70 interessefilters, audio-memo's ter verrijking van het profiel en groepsvideochats in het Live Café. Alles is erop gericht om 50+ singles bij elkaar te brengen.

Ourtime wordt geëxploiteerd door Meetic en de aan haar gelieerde bedrijven in Europa, die deel uitmaken van Match Group, een toonaangevende aanbieder van digitale technologieën die ontworpen zijn om mensen te helpen betekenisvolle contacten te leggen. Ga voor meer informatie naar www.ourtime.nl