Ourtime

Wereldvrouwendag: What 50+ women want

6. Mar 2020
6 maart 2020 – Zondag is het Internationale Vrouwendag, de dag waarop vrouwen centraal staan! Op deze wereldvrouwendag staan we even stil bij de emancipatie van vrouwen. Datingservice Ourtime deed onderzoek* naar waar single 50-plus dames naar op zoek zijn. Want de vijftig gepasseerd en single, dat is voor de Nederlandse vrouw al lang geen taboe meer.

Meer dan ooit tevoren gaan deze single ladies op zoek naar liefde, ook online. Van de ruim zes miljoen 50-plussers in Nederland is 2,3 miljoen single. 69% van de singles tussen de 50-65 jaar is op zoek naar een relatie. De single 50-plus vrouw is comfortabel in haar lichaam, weet wat ze wil, en is bovenal levenslustig. Deze vrouwen vertegenwoordigen een nieuwe generatie vrouwen voor wie alles (nog) mogelijk is!

Maar waar zoeken ze naar?
63% van de single Nederlanders vrouwen geeft aan dat ze op zoek zijn naar een partner die hen gelukkig maakt. Maar voor deze groep vrouwen staat voorop dat ze onafhankelijk willen zijn en blijven. 38% van hen wil gewoon tijd samen doorbrengen en 25% is op zoek naar iemand om samen mee op reis te gaan.

Online daten is voor deze generaties vrouwen meer dan een trend, het is een sociaal fenomeen. De cijfers: 13% geeft toe geflirt te hebben op een sociaal netwerk, 90% van de single ladies gebruikt datingapps om in contact te komen met een potentiële nieuwe vlam. Ook checkt 21% een of meer keer per week haar online dating account.
Wat is voor hen het belangrijkst?

92% van de vrouwen vindt het belangrijk dat haar nieuwe vlam op dezelfde golflengte zit wanneer het aankomt op normen en waarden. Daarnaast vinden ze het belangrijk om nieuwe ervaringen op te doen, ongeacht de uitkomst van het online dating avontuur. Vinden ze die ene leuke man, dan hopen ze stiekem toch dat hij nóg meer kleur in hun leven kan brengen.

*Love Geist is een jaarlijks Europees onderzoek over singles en dating. Het onderzoek is, in opdracht van Ourtime, uitgevoerd door TNS en liep van 26 oktober tot 7 november 2017. In totaal hebben 9.610 respondenten tussen de 18 en 65 jaar uit 7 Europese landen meegedaan aan dit onderzoek.
Over Ourtime.nl Ourtime, gelanceerd in 2018, is een datingservice voor singles van boven de 50. Ourtime biedt 50+ singles een veilige omgeving om gelijkgestemden te ontmoeten en samen bijzondere momenten te delen. De datingservice voor de 50+ generatie biedt een verscheidenheid aan functies en mogelijkheden: waaronder meer dan 70 interessefilters, audio-memo's ter verrijking van het profiel en groepsvideochats in het Live Café. Alles is erop gericht om 50+ singles bij elkaar te brengen.

Ourtime wordt geëxploiteerd door Meetic en de aan haar gelieerde bedrijven in Europa, die deel uitmaken van Match Group, een toonaangevende aanbieder van digitale technologieën die ontworpen zijn om mensen te helpen betekenisvolle contacten te leggen. Ga voor meer informatie naar www.ourtime.nl