Lexa

Simone Kleinsma leukste schoonmoeder van Nederland

7. mei 2014

Leukste schoonmoeders van Nederland
Singles waren vooral te spreken over de warmte en vriendelijkheid die Simone Kleinsma uitstraalt. Haar lange optreden in de populaire televisieserie Kees & Co zou daar aan hebben bijgedragen. Single mannen kiezen na Simone Kleinsma voor Linda de Mol (36 procent) en hebben op een derde plek Angela Groothuizen (11 procent) als leukste schoonmoeder staan. Single vrouwen zien op een tweede plek het liefst presentatrice Patricia Paay als schoonmoeder, gevolgd door Anita Meyer.

Heleen van Royen hebben de singles het liefst niet aan tafel tijdens familieaangelegenheden. Haar pittige karakter en de vreemde uitspattingen hebben de schrijfster de das om gedaan.

De eerste ontmoeting
Singles staan positief tegenover een ontmoeting met hun schoonmoeder, al hoeft het van hen niet binnen de eerste drie maanden van een relatie. Vrouwen (23 procent) zijn doorgaans wat zenuwachtiger voor een eerste ontmoeting dan mannen (17 procent) en dat komt vooral omdat ze graag een goede indruk willen maken. Een eerste ontmoeting tijdens het kerstdiner vinden beide geslachten geen goed idee. De voorkeur gaat eerder uit naar een informele en gezellige borrel in een café of leuke bar.

Goeie relatie
Goed contact met de schoonmoeder wordt als erg belangrijk gezien. Toch zou 31 procent van de singles zijn relatie niet opgeven wanneer zijn/haar moeder niet met de partner overweg kan. Minder intensief contact en afwezigheid tijdens officiële familieaangelegenheden worden eerder als oplossing gezien.

Eigenschappen
Bemoeizucht (51 procent) wordt door zowel mannen als vrouwen bestempeld als meest vervelende eigenschap van schoonmoeders. Betweterigheid (28 procent) en overbezorgd (21 procent) leveren bij de Nederlandse singles ook de nodige irritaties op. Wel wordt het erg gewaardeerd wanneer de toekomstige schoonmoeder geïnteresseerd, betrokken en gastvrij is. Dit alles wel tot op zekere hoogte.

Over Lexa Lexa.nl, opgericht in 2002, is erkend als de datingservice die de beste service biedt (TNS, 2018) en tevens marktleider binnen de Nederlandse datingbranche. Dankzij Lexa kent 1 op de 5 mensen een Lexa koppel  324.000 singles de liefde (Dynata, juli 2021) en biedt members de beste en meeste functionaliteiten om singles te ontmoeten, van geavanceerd zoeken met de uitgebreide Lexa App tot het ontmoeten van singles op één van de Lexa Events. Lexa.nl is onderdeel van Meetic Group, een internetbedrijf van IAC/InterActiveCorp dat internationaal beursgenoteerd is (Nasdaq: IACI). Kijk voor meer informatie op www.lexa.nl.