Lexa

Smakken grootste ergernis onder singles tijdens date

4. aug. 2014

Koken voor een date
Koken voor twee is natuurlijk leuker dan voor één en singles doen dit dan ook graag voor hun date. Een gerecht met een goed stuk vlees, kip of vis gecombineerd met veel verse groenten heeft met 43 procent de voorkeur om voor een date te maken. Een driegangendiner volgt op een tweede plek met 31 procent. Als er dan toch voor één gekookt moet worden, gaan singles het liefst voor een maaltijdsalade. Dit wordt gezien als hét singles-gerecht door het merendeel van alle singles.

Afknapper tijdens date
Uit internationaal LoveGeist™ onderzoek komt naar voren dat smakken het grootste irritatiepunt tijdens een date is. 56 procent geeft aan het een ware afknapper te vinden wanneer een de tafelgenoot geluid produceert tijdens een maaltijd. Hoewel goed bedoeld wordt bestellen voor je date zonder te vragen ook als afknapper gezien, 55 procent van de vrouwelijke singles vindt dit vervelend.

Lexa pop-up Kitchen
Singles, daten en eten zijn dus onlosmakelijk met elkaar verbonden en daarom organiseert Lexa.nl op 5 augusuts de Lexa pop-up Kitchen in de Tolhuistuin in Amsterdam. 40 singles gaan onder toeziend oog van kok Ramon Beuk voor elkaar hun favoriete bbq-gerecht maken in de volledig verzorgde buitenkeuken van Lexa.nl. Beuk helpt hier en daar een handje en komt met die ene tip waardoor een gerecht nét even wat beter uitpakt. Hierbij let Ramon natuurlijk niet alleen op de smaak van het gerecht, ook presentatie doet ertoe bij het veroveren van een nieuwe liefde. De single die het beste gerecht creëert krijgt een prijs overhandigd door Beuk. Naast smaak en presentatie zijn ook gerechtskeuze en tafelmanieren belangrijk. Deze punten zijn bij maar liefst 89% van de Nederlandse singles van doorslaggevend belang of een date geslaagd is of niet.

De Lexa pop-up Kitchen is de aftrap van een reeks van events die gebaseerd zijn op interesses van singles, zijn een toevoeging op het online daten en bieden een extra mogelijkheid om singles met dezelfde interesse te ontmoeten.

Over Lexa Lexa.nl, opgericht in 2002, is erkend als de datingservice die de beste service biedt (TNS, 2018) en tevens marktleider binnen de Nederlandse datingbranche. Dankzij Lexa kent 1 op de 5 mensen een Lexa koppel  324.000 singles de liefde (Dynata, juli 2021) en biedt members de beste en meeste functionaliteiten om singles te ontmoeten, van geavanceerd zoeken met de uitgebreide Lexa App tot het ontmoeten van singles op één van de Lexa Events. Lexa.nl is onderdeel van Meetic Group, een internetbedrijf van IAC/InterActiveCorp dat internationaal beursgenoteerd is (Nasdaq: IACI). Kijk voor meer informatie op www.lexa.nl.