Lexa

Valentijnsdag 2022: Lexa-singles vieren de liefde… LIVE!

8. feb. 2022

Amsterdam, 8 februari 2022 – “Weer een Valentijnsdag doorbrengen voor de tv”, “Wanneer heb ik eigenlijk voor het laatst een date gehad op deze dag?”, “Iedereen doet vandaag iets leuks en ik zit alleen thuis…” Veel singles zien Valentijnsdag als een dag waar behoorlijk wat druk op staat. En dat is jammer. Daarom neemt datingservice Lexa dit jaar het voortouw door singles uit te nodigen voor een groot online speed-dating event! Op de dag van de liefde worden singles op een laagdrempelige manier in contact gebracht met andere singles die, net als zij, op zoek zijn naar die ene match.

Op zoek naar liefde
In 2022 is het duidelijk waar we naar op zoek zijn: ruim 8 op de 10 singles geeft aan dat een liefdesrelatie onmisbaar is in het leven. En dat is niet gek, wanneer die prins of prinses op het witte paard eenmaal is gevonden, geniet 95% hier volop van. Een relatie is immers niet saai, maar biedt mogelijkheden tot nieuwe ervaringen volgens 94% van single Nederland. Eén ding is zeker: Nederlandse singles zijn klaar voor de liefde, en Lexa is er om hen te ondersteunen en te begeleiden in deze zoektocht. Next stop? Valentijnsdag!

Love is a game!
Al meer dan een jaar kunnen Lexa-singles elkaar beter leren kennen door middel van online games op het platform. Om de liefde te vieren en singles nieuwe mensen te laten ontmoeten, breidt Lexa dit concept uit en organiseert zij op Valentijnsdag een innovatief, LIVE-evenement. Op 14 februari om 20.00 uur kunnen singles deelnemen aan een speciale muziekquiz gebaseerd op oude favorieten – voorkom dan maar eens dat de vonk overslaat. En dat is nog niet alles.

Lara Live Date
Voor wie geen grote muziekfan is, organiseert Lara, Lexa’s virtuele datingcoach, om 20.00 uur ook een gigantisch online speeddating-evenement. Singles uit dezelfde regio en leeftijdsgroep worden – zoals je gewend bent – met elkaar in contact gebracht zodat ze spontaan kunnen chatten. Speciaal voor Valentijnsdag integreert Lara speelse ijsbrekers als “Je geliefde vragen om een koffer in te pakken zonder te zeggen waar jullie naartoe gaan: crazy of serious?”, “Samen een les acroyoga volgen: crazy of serious?” en “Een driegangendiner met je handen eten: crazy of serious?”, die een positief effect zullen hebben.

Dat singles zich deze Valentijnsdag niet druk hoeven te maken over het vinden van een date is dus duidelijk. Of het nu vanaf de bank of voor de tv is, dit jaar kunnen zij de liefde vieren met andere singles die ook hopen op de perfecte match!

*Onderzoek van Lexa uitgevoerd door Clint onder 1.002 Nederlandse Lexa gebruikers tussen de 25-49 jaar, in de periode december 2021.

Over Lexa Lexa is opgericht in 2002, is een marktleider op het gebied van online daten in Nederland, biedt een breed scala aan functies en service. Via de Lexa App , Live -en audio functies en Lexa IRL events, via Lexa hebben singles alle verschillende mogelijkheden om singles te ontmoeten die klaar zijn voor een écht liefdesverhaal. Door technologische innovatie, efficientie, support (tijdens LiveCoaching sessies) en Customer Care service te combineren, Lexa biedt altijd nieuwe services die zijn ontworpen om mensen te helpen om de vonk over te laten slaan.

Lexa is onderdeel van Meetic, dat onderdeel uitmaakt van Match Group, een toonaangevende leverancier van digitale technologieën die zijn ontworpen om mensen te helpen betekenisvolle verbindingen te maken. Kijk voor meer informatie op www.lexa.nl.