Match

De single har talt: Her er Oslos aller beste datingsteder

27. okt. 2014

Høsten er høysesong for dating og de single intensiverer nå jakten på den perfekte date. Etter at daten er landet, står en ny utfordring for tur. Hvor skal man møtes? Vi har svaret! I en fersk undersøkelse fra Match.com kårer hundrevis av single sitt aller beste datingsted i Oslo.

Hver uke går 2600 norske single på date via Match.com. Tradisjonelt sett har kaffe og kino vært en sikker vinner, men undersøkelsen avslører at norske single er friskuser selv på date. En av Oslo-favorittene er nemlig en date i Frognerparken, hvor man kan nyte hyggelig selskap i inspirerende omgivelser. Vi er heller ikke fremmed for en date med moderne kunst i fokus. Mange av de single trekker frem Astrup Fearnley-museet på Tjuvholmen som det perfekte stedet for et første eller andre treff. Hvis sulten tar overhånd, har de single også tips til hvor man kan nyte et bedre måltid eller ta en uformell drink.

Oslo-singles toppliste – her vil vi gå på date (i vilkårlig rekkefølge):

• Frognerparken
  • Astrup Fearnley-museet
  • Oslo Mekaniske
  • Delicatessen Grünerløkka
  • Ekebergrestauranten

– Mange single synes det kan være utfordrende å foreslå hvor daten skal være. Derfor har vi, med hjelp fra norske single, funnet de mest datingvennlige stedene i Oslo. Resultatene viser at det enkle ofte er det beste – en spasertur i Frognerparken er nemlig en av de aller mest populære datingaktivitetene, sier Leyla Öfwerström i Match.com.

Eier og daglig leder av tapasrestauranten Delicatessen er veldig fornøyd med å havne på topplisten over datingsteder i Oslo, men er ikke overrasket.

– Dette var utrolig morsomt! Jeg tror grunnen er at stemningen her er avslappet, noe som gjør at stedet passer perfekt til en koselig og uformell date. Det overrasker meg ikke at vi er blant Oslos beste datingsteder. Jeg kjenner faktisk folk som har vært her på første daten, og som senere har bestilt catering fra oss til bryllupet sitt, sier Rodrigo Belda, eier og daglig leder av Delicatessen.

Gode tips til daten

Her kommer et par nyttige tips til daten når man først har funnet det perfekte datingstedet.

Tips til henne:

• Bidra til å gjøre samtalen interessant uten å monopolisere praten
  •  Vis interesse i ham uten å smigre for mye
  • Vær presis! Hvis du skulle bli forsinket, husk å gi beskjed og unnskyld deg
  • Skru av mobilen slik at du kan gi ham din fulle oppmerksomhet
  • Legg en naturlig make-up
  • Til sist: vær avslappet og nyt øyeblikket!
Tips til ham:

• Gylden regel: vær presis!
  • Vær tålmodig og vis interesse for henne
  • Hold praten i gang uten å gå inn på temaer som ekser og hvor mange venninner du har
  • Gi kun noen ærlige komplimenter
  • Skru av mobilen slik at du kan gi henne din fulle oppmerksomhet
  • Til sist: unngå for mye parfyme

Tipsene er gitt basert på tilbakemeldinger fra 1500 norske single i en undersøkelse utført av TNS Sofres på vegne av Meetic Group.

Fakta om undersøkelsen

Match.com har utført en undersøkelse med 654 Match.com-medlemmer, ved hjelp av spørreundersøkelsesprogramvaren SurveyMonkey. Respondentene besvarte spørsmål vedrørende dating og datingpreferanser. Undersøkelsen ble gjennomført fra juni til september 2014.

Om Match Datingtjenesten Match er et møtested for single på jakt etter en date. Enten du er ute etter en spennende date eller livslang kjærlighet, så vil du finne noen blant de tusenvis av single på Match. Match.com ble grunnlagt i 1995 og har vært en aktør på det nordiske markedet siden 2002. I dag er Match en markedsleder innen datingtjenester, med tilstedeværelse i 25 land. Selskapet har vært med på å drive utviklingen som har gjort nettdating til en av de vanligste måtene å treffe en partner på.