Match

Fire av 10 vil ta mer dating-initiativ i 2014

13. mars 2014

Nytt år – nye muligheter. I hvert fall ifølge single nordmenns planer og intensjoner for nyåret. Match.com har nemlig tatt en temperaturmåling blant 1900 single nordmenn for å avdekke deres håp for 2014 og beste tips til de som skal på date på nyåret.

Undersøkelsen viser at single nordmenn er håpefulle i påvente av et nytt år. Hele 7 av ti tror og håper de treffer en potensiell partner i 2014, og en av 10 er helt overbevist om at de kommer til å gjøre det. 2014 ligger dermed an til å bli et år med mange spennende dater!

Ta mer initiativ
En omfattende undersøkelse blant single nordmenn avdekker interessante tips og råd om hvordan man kan gå frem for å sikre seg noen spennende dater i 2014. Så mange som 40 prosent av norske single hevder at de skal være mer åpne og gi folk en sjanse. Videre skal 38 prosent våge mer og ta mer initiativ, 34 prosent vil bruke mer tid på å treffe nye mennesker, og 24 prosent planlegger å date mer.

«Vi håper 2014 kan bli et år hvor enda flere single får oppleve spennende dater. Dating handler ofte om å bevege litt utenfor sin egen komfortsone, og tallene i årets nyttårsundersøkelse viser at flere er klare til å våge mer og ta initiativ – og hvem vet hva en ny date kan lede til i 2014», sier Anna Bofeldt i Match.com.

Tips fra single til single

Videre avdekker undersøkelsen single nordmenns beste råd til andre single som skal på date i 2014. Ærlighet, pågangsmot og åpenhet scorer høyest. Her kommer single nordmenns topp datingtips:

1.  Ærlighet varer lengst – vær deg selv

2.  Ikke vær redd for å ta initiativet – den som intet våger intet vinner

3.  Slipp litt på kravene og vær åpen – gi daten en sjanse

«Så mange som 2600 nordmenn går på date via nettdatingstjenesten Match.com hver eneste uke. Nå håper vi at dette tallet er økende gjennom 2014, og at enda flere tar sjansen og begynner å date», sier Anna Bofeldt i Match.com.

Fakta om undersøkelsen:

Undersøkelsen er gjennomført elektronisk blant om lag 1 900 registrerte medlemmer på Match.com i Norge i november 2013. Utvalget er representativt med en jevn fordeling mellom menn og kvinner.

Om Match.com
Match.com ble grunnlagt i USA i 1995 og har vært på det nordiske markedet siden 2002. Vi finnes i 25 land og tilbyr våre medlemmer den beste måten å treffe en date på. I Norge tar 12 000 medlemmer kontakt med hverandre hver dag. Match.com Norge er en del av IAC/InterActiveCorp. IAC er et internasjonalt markedsledende selskap i internettbransjen som omfatter mer enn 150 ulike varemerker og produkter.  Se www.match.no for mer informasjon.

Sammendrag av resultater:

Tror du at du kommer til å møte den store kjærligheten i løpet av 2014?

Ja, det er jeg helt overbevist om 10%
Ja, jeg håper det 69%
Det er tvilsomt 13%
Nei, det tror jeg ikke 8%

Hvordan har du tenkt å gå frem for å få deg kjæreste i 2014?

Jeg skal være mer åpen og gi folk en sjanse 40%
Jeg skal tørre mer og ta mer initiativ 38%
Jeg skal bruke mer tid på å treffe nye mennesker 34%
Jeg skal være mer aktiv på nettet 29%
Jeg skal være flinkere til å si ja når jeg blir bedt med på fester og aktiviteter 26%
Jeg skal gå på flere dater 24%
Jeg skal være mindre kresen 15%
Jeg skal ta motet til meg og endelig be ut noen jeg liker 14%

Hva er ditt beste råd til andre single i 2014?

Ærlighet varer lengst – vær deg selv 48%
Ikke vær redd for å ta initiativet – den som intet våger intet vinner 24%
Slipp litt på kravene – gi daten en sjanse 11%
Vær åpen – gi daten tid til å bli varm i trøya 11%
Gå på flere dater – møt flere nye folk 6%
Om Match Datingtjenesten Match er et møtested for single på jakt etter en date. Enten du er ute etter en spennende date eller livslang kjærlighet, så vil du finne noen blant de tusenvis av single på Match. Match.com ble grunnlagt i 1995 og har vært en aktør på det nordiske markedet siden 2002. I dag er Match en markedsleder innen datingtjenester, med tilstedeværelse i 25 land. Selskapet har vært med på å drive utviklingen som har gjort nettdating til en av de vanligste måtene å treffe en partner på.