Match

Då törstar flest svenska singlar efter kärlek – Match avslöjar årets största dejtingdag i Sverige

29. dec. 2022

Det nya året bjuder in oss till en nystart, med nya vanor, löften och inte minst nya kärlekschanser. Men det finns en dag då flest svenska singlar bestämmer sig för att utforska sina dejtingmöjligheter, enligt Match. Den första söndagen i januari 2022 ökade registreringar med hela 147 procent. Att våga ta steget och skicka ett meddelande dröjer dock, flest meddelanden skickas inte förrän en vecka senare.

Härliga julveckor med nära och kära, och ett nytt år får svenska singlar att i större uträckning våga hitta kärleken. Ny data* från Match visar att årets största dejtingdag online infaller den första söndagen i januari. Den 2 januari 2022 ökade registreringarna av svenska singlar på Match med 147 procent och en liknande ökning skedde även 2021.

– Att umgås med nära och kära under högtider är underbart, men som singel kan dessa tider också vara en påminnelse om att man inte delar livet med en partner. Om du är en av dem som känner så, våga ta chansen i januari! Uppenbarligen är det många som är extra nyfikna, förväntansfulla och redo att satsa på dejting och en ny relation just då. Detta kan definitivt öka chanserna att hitta rätt partner. För som singel bör du vara där flest singlar finns för att få maximalt resultat, säger Jacqueline Joo, dejtingexpert på Match.

Det är inte bara en specifik dag, utan också ett visst klockslag som flest registrerar sig. De flesta singlar tar steget och registrerar sig på Match klockan 20.00 på söndagskvällen. Däremot dröjer det ofta innan man vågar skicka ett meddelande eller sätta konversationen i rullning. Dagen då flest meddelanden skickas sker inte förrän drygt en vecka senare. Under 2022 skickades flest meddelanden den 13 januari.

*Intern data från Match

Om Match Sedan lansering 1995, är Match en av Sveriges ledande dejtingtjänster och erbjuder ett brett utbud av funktioner och tjänster.
Genom Matchs app, live- och ljudfunktioner samt singelevent, har singlar möjlighet att träffa likasinnade för att inleda en äkta kärlekshistoria. Genom en kombination av teknisk innovation, effektivitet och stöd (genom LiveCoaching-möten) och kundtjänst, erbjuder Match alltid nya tjänster för att skapa kärleksrelationer.
Match drivs av Meetic och dess systerbolag i Europa, som är en del av Match Group. Match Group är en ledande leverantör av digital teknologi utformad för att hjälpa människor att skapa meningsfulla relationer. För mer information, besök se.match.com