Match

Engagerad från början med Match

29. dec. 2020
Sedan lanseringen av varumärkesplattformen ”Start Something Real” har Match, dejtingledaren på nätet, konsekvent firat singlars engagemang som dess grundläggande värde. Match firar varje ögonblicks engagemang, från första meddelanden till ”Jag älskar dig”, från de första selfies tillsammans till de första semesterbilderna tillsammans. Stunder som 60% * av singlar på Match är redo att leva, mer än någonsin under detta mycket speciella år 2020.
För sin nya kampanj är Match intresserad av början på relationen, eftersom singlar börjar engagera sig. Från deras första chatt i appen till första dagen: två berättelser som tack vare Match blir en.
För detta har Match och Marcel-byrån valt en kreativ användning av ”split screen’ (delade skärmen): den visar två enskilda personer, var och en i sitt eget universum och i deras dagliga liv, med stöd av specifika färgpaletter för varje karaktär. Tack vare ”Match Effect”, som framhävs av närvaron av applikationen i filmerna, förs singlarna till ett ställe samtidigt och njuter av sina första stunder tillsammans. Vi ser de första tecknen på engagemang från dessa ärliga singlar: kvinnan som bjuder in henne till en improviserad frukost ”istället för middag”, möbelsnickaren som anstränger sig för att skapa en överraskning, och kvinnan som noggrant väljer plats där de först träffas.
Vem är bättre än en regissörsduo som heter Réalité, ett par i verkligheten såväl som bakom kameran, för att uppmuntra singlar att starta något äkta? I år litade byrån Match och Marcel på de spanska regissörerna Jason Causse och Alba Solé (Big Productions) att filma dessa första ögonblick av engagemang och att fortsätta att bära Matchs löfte in i det nya året.
”Den delade skärmen är faktiskt en fantastisk metafor för den process genom vilken singlar bestämmer sig för att gå med i Match, eftersom det finns en verklig önskan att komma ur ramen, att bokstavligen ta ett steg mot den andra personen och starta en riktig historia. Berättelser som vi ville ses som moderna och autentiska, enkla och rörande samtidigt. De tider vi lever i nödhistorier som dessa: vi alla vill bevittna början på något vackert. ” Jérémie Bottiau, kreativ chef, Marcel
Åtta format av kampanjen kommer att sändas i åtta länder: en 60 sekunders film, en sann ode till engagerade singlar som påminner dem om att varje fantastisk historia börjar med dem, tre 20 sekunders filmer som presenterar början på tre möten, fyra 10 sekunders filmer med fokus på Match-funktioner (videochatt, som belyser saker som singlar har gemensamt … och naturligtvis event!). Från och med 26 december kommer kampanjen att sändas på TV, radio och digital, med uppslukande berättelseformat, filter och annat engagerande innehåll.
”Den här nya kampanjen, som firar singlars engagemang i Match, är särskilt lämplig efter ett år då behovet av kontakt och kärlek har varit avgörande i våra liv. Över 180.000 svenskar har träffat sin partner på Match och vi vill påminna människor om att varje sann historia börjar med att två uppriktiga singlar tar ett första steg. ” Jérôme Rivière, VP Brand & Consumer Meetic Group

Källa: Enligt en intern studie som genomfördes mellan 24-27 april 2020, på ett urval av 771 Match-medlemmar över 18 år i Sverige.
Om Match Sedan lansering 1995, är Match en av Sveriges ledande dejtingtjänster och erbjuder ett brett utbud av funktioner och tjänster.
Genom Matchs app, live- och ljudfunktioner samt singelevent, har singlar möjlighet att träffa likasinnade för att inleda en äkta kärlekshistoria. Genom en kombination av teknisk innovation, effektivitet och stöd (genom LiveCoaching-möten) och kundtjänst, erbjuder Match alltid nya tjänster för att skapa kärleksrelationer.
Match drivs av Meetic och dess systerbolag i Europa, som är en del av Match Group. Match Group är en ledande leverantör av digital teknologi utformad för att hjälpa människor att skapa meningsfulla relationer. För mer information, besök se.match.com