Match

Match.coms Date Explorer kartlägger världens dejtingkulturer – Sverigebesök väntar

3. juli 2015

Match.com i Storbritannien har utsett en ”Date Explorer” som under sommaren besöker fem länder för att undersöka hur dejtingkulturen skiljer sig mellan kulturer runt om i världen. Efter att ha besökt New York, Rio de Janeiro, Rom och Paris besöker hon andra veckan i juli Sverige.

Under våren har singlar kunnat anmäla sitt intresse för tjänsten som Date Explorer och det slutliga valet föll på 23-åriga Laila Swann från London. Hennes äventyrliga attityd och spännande idéer för hur hon skulle dokumentera resan var det som föll juryn i smaken.

Den tredje juni inleddes resan med målet att samla in dejtingtips från fem kulturer på tre kontinenter att ta med sig hem till Storbritannien. Resan inleddes i New York, som oftast anses vara huvudstaden för den globala dejtingscenen, och fortsatte sedan till Rio de Janeiro innan hon kom tillbaka till Europa och Rom. Efter att ha spenderat den senaste veckan i Paris väntar nu Stockholm som sista stopp på den sex veckor långa resan.

Laila kommer, med hjälp av Match.coms app, gå på dejter samt intervjua dejtingexperter och singlar om Sveriges dejtingkultur. För Laila är resan en dröm som blir sann.

– Jag är så glad över att ha blivit utvald, och jag har sedan jag fått veta detta noga planerat och förberett mig för uppdraget. Det är en möjlighet man bara får en gång i livet. Det är något uppfriskande med att träffa nya människor från olika kulturer med olika bakgrunder, och försöka ta reda på vad som lockar dem. Jag längtar efter att få dela med mig av mina intryck när jag kommer hem till Storbritannien, säger Laila Swann.

Karl Gregory som är VD för Match.com i Storbritannien och Irland är nöjd med valet av Laila:

– Lailas entusiasm lyste verkligen igenom redan i hennes ansökan. Där fanns en nyfikenhet kring att få uppleva nya kulturer och utveckla dejtingen. Hon kommer att intervjua experter och singlar i alla länder, och använda sig av Match.coms app för att hitta dejter, så vi förväntar oss mängder med intressanta insikter som hon kan dela med sig av när resan avslutats.

Match.com i Storbritannien lanserade uppdraget som Date Explorer efter att ha genomfört en stor undersökning om dejtingvanor bland sina medlemmar. De kom fram till att nästan hälften av de brittiska singlarna önskar att dejtandet vore roligare och mer avslappnat, och de upplever sig som sämre dejtare än singlar i andra länder. Majoriteten av de brittiska dejterna följer ett välbeprövat upplägg med antingen en drink i en bar, en middag eller kaffe på stan.

Kate Taylor, som är dejting- och relationsexpert på match.com, utvecklar:

– Vi ville ha en Date Explorer som är livfull och självsäker, och det har vi funnit i Laila. Vi britter är idag väldigt influerade av andra länder och kulturer när kommer till allt från vad vi äter och dricker till hur vi spenderar vår fritid, och vi tror Lailas insikter kommer att vara viktiga för hur vi kommer att dejta i framtiden.

För att följa Laila Swanns resa och ta del av dejtingtips från hela världen besök gärnawww.match.com/dateexplorer

För mer information om Laila:

Om undersökningen:

Undersökningen gjordes av One Poll bland 2000 brittiska singlar i åldern 23 och uppåt, 16-19 mars 2015.

Kontaktinformation:

Brands2Life för Match.com, Ollie Edwards / Hannah Milne, match@brands2life.com, Tel: +44 20 7592 1200

Pally Kaur, ansvarig PR & Sociala medier för Match.com i Storbritannien,pally.kaur@eu.match.com

Om Match Sedan lansering 1995, är Match en av Sveriges ledande dejtingtjänster och erbjuder ett brett utbud av funktioner och tjänster.
Genom Matchs app, live- och ljudfunktioner samt singelevent, har singlar möjlighet att träffa likasinnade för att inleda en äkta kärlekshistoria. Genom en kombination av teknisk innovation, effektivitet och stöd (genom LiveCoaching-möten) och kundtjänst, erbjuder Match alltid nya tjänster för att skapa kärleksrelationer.
Match drivs av Meetic och dess systerbolag i Europa, som är en del av Match Group. Match Group är en ledande leverantör av digital teknologi utformad för att hjälpa människor att skapa meningsfulla relationer. För mer information, besök se.match.com