Match

Match lanserar city-weekends för singlar till europeiska huvudstäder

4. nov. 2016

Ta en paus i vardagen, upptäck en europeisk storstad och möt singlar från hela Europa. I november lanserar Match sina city-weekends för singlar. Först ut är kärlekens huvudstad, Paris. Resplanen, som går i utforskandets tecken, erbjuder allt från stadsturer till besök på restauranger, barer och nattklubbar – allt för att erbjuda den perfekta singelupplevelsen i Paris.

Efter tre tidigare succéer med singelresor till bland annat de Schweiziska alperna och stränderna i Korsika växer nu utbudet av spännande singelresor. Match erbjuder det bredaste utbudet av singelevent i Sverige och Europa, under 2017 finns ytterligare sex spännande destinationer planerade.

Under den första resan, planerad till Paris den fjärde till femte november, kommer inresta singlar från europeiska länder få avnjuta ett aktivitetsprogram med fem aktiviteter per dag. Två av dessa aktiviteter är valbara efter egen smak. Bland resenärerna finns singlar från bland annat Sverige, Storbritannien, Spanien, Italien och Frankrike. Då Match har ett brett utbud av event i flera europeiska städer kommer singlarna kunna välja bland aktiviteter såsom matlagning, stadsturer, vinprovning, kulturutflykter och fester normalt reserverade för lokala singlar.

Med resan vill Match erbjuda svenska och europeiska singlar att umgås under avslappnade former samtidigt som de utforskar spännande event – allt för att skapa så många nya, spännande möten som möjligt.

– ”Det är jättekul att vi nu kan göra delar av vårt europeiska utbud av event tillgängligt även för svenska singlar. Som singel kan det vara svårt att veta vart man ska börja om man vill utforska en stad i romantikens tecken. Det känns extra bra att vår första city-resa går till Paris, med sin fantastiska mat- och vinkultur och men även dess koppling till romantiken”, säger Robin Goncalves, pressansvarig Match.

Programmet i Paris börjar på lördagen den 4 november och fortsätter till söndagen den 5 november och kostar från 2495 kronor att boka. Då ingår boende på ett charmigt trestjärnigt hotell i centrala Paris, lunch och middag med dryck på fantastiska restauranger och valbara aktiviteter. För den som vill finns även möjlighet att resa redan på fredagen och få ett bra erbjudande på en extra hotellnatt. Resa tur och retur Paris tillkommer. Läs mer om resan här.

För mer information, kontakta gärna;
Robin Goncalves, Pressansvarig Match
robin.goncalves@eu.match.com
+44 20 3002 7167

Om Match Sedan lansering 1995, är Match en av Sveriges ledande dejtingtjänster och erbjuder ett brett utbud av funktioner och tjänster.
Genom Matchs app, live- och ljudfunktioner samt singelevent, har singlar möjlighet att träffa likasinnade för att inleda en äkta kärlekshistoria. Genom en kombination av teknisk innovation, effektivitet och stöd (genom LiveCoaching-möten) och kundtjänst, erbjuder Match alltid nya tjänster för att skapa kärleksrelationer.
Match drivs av Meetic och dess systerbolag i Europa, som är en del av Match Group. Match Group är en ledande leverantör av digital teknologi utformad för att hjälpa människor att skapa meningsfulla relationer. För mer information, besök se.match.com