Match

Nu kan du hitta din Alla hjärtans dag-dejt med hjälp av en AI-robot

7. feb. 2022

Alla hjärtans dag närmar sig och kanske känns det som ett för stort steg att bjuda ut någon på dejt? De singlar som är sugna på en spännande upplevelse under denna kärleksfulla dag kan nu ta hjälp av Matchs virtuella dejtingcoach för att hitta den perfekta matchen under ett digitalt speed-dejting-event.

Matchs virtuella dejtingcoach Lara har funnits som funktion på tjänsten i Sverige sedan hösten 2021 och är den första AI-roboten inom nätdejting. Som en hjälpande hand för kärlekssugna singlar, stöttar Lara medlemmar i allt från att förbättra din egen profil, hitta den perfekta matchen genom att analysera medlemmars kompabilitet, till förslag på samtalsämnen och aktiviteter för första dejten. För de singlar som känner sig osäkra under dejtingresans gång, kan de prata med Lara som har möjlighet att svara på öppna frågor och därmed upprätthålla en riktig konversation.

Speed-dejting-event för singlar på kärleksjakt

Lagom till Alla hjärtans dag bjuder Match in sina medlemmar till ett digitalt speeddejting-event där Lara parar ihop användare baserat på deras ålder och region. Accepterar du Laras föreslagna match, möts du och din dejt i ett digitalt rum där ni får bekanta er med varandra och efter 5 minuter får ni välja om ni vill fortsätta prata med varandra (en extra minut och likea profilen så att ni kan hitta varandra), och sedan gå vidare automatiskt till en ny dejt som Lara har valt ut.

“Som singel behöver du som ett första steg tänka kvantitet före kvalitet. Det är viktigt att dejta många så att du kan lära dig att se vilka som faktiskt har de kvaliteter du matchar bäst med. Speeddejting hjälper dig få upp ditt dejtingantal och med Laras hjälp får du dessutom dejterna serverade för dig på ett personbaserat sätt. Det här är en väldigt kul idé och helt unik chans! För hur många har träffat sitt livs stora kärlek via en AI-robot tidigare? Tänk vilken bra story att berätta för barnbarnen.”, säger Jacqueline Joo, KBT terapeut och Matchs dejtingexpert.

Mer information

Matchs speeddejting är tillgänglig för alla Match-medlemmar och sker på Matchs hemsida den 14:e februari mellan 18.00 och 21.00. Förutom speeddejting, finns det också möjlighet att delta i ett online musikquiz tillsammans med andra singlar.

Om Match Sedan lansering 1995, är Match en av Sveriges ledande dejtingtjänster och erbjuder ett brett utbud av funktioner och tjänster.
Genom Matchs app, live- och ljudfunktioner samt singelevent, har singlar möjlighet att träffa likasinnade för att inleda en äkta kärlekshistoria. Genom en kombination av teknisk innovation, effektivitet och stöd (genom LiveCoaching-möten) och kundtjänst, erbjuder Match alltid nya tjänster för att skapa kärleksrelationer.
Match drivs av Meetic och dess systerbolag i Europa, som är en del av Match Group. Match Group är en ledande leverantör av digital teknologi utformad för att hjälpa människor att skapa meningsfulla relationer. För mer information, besök se.match.com